Znak ma znaczenie
Kampania kierowana do polskich konsumentów. Inicjatorami akcji były organizacje: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Komunikacji Społecznej i Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska. Kampania Zielone Znaki ruszyła w lipcu 2004roku wpisując się w ogólnoświatowy trend polegający na promocji tzw. „care labels” – marek, które decydują się na taką organizację zatrudnienia, produkcji i dystrybucji, która nie tylko nie szkodzi, ale czasem wręcz pomaga w podniesieniu standardu życia ludzi funkcjonujących w otoczeniu firmy. Akcja zachęcała do wyboru produktów przyjaznych dla środowiska. Uświadamiała konsumentom, że podejmując codzienne decyzje handlowe wywierają realny wpływ na sprzedaż danego wyrobu, lub usługi. W ten sposób promują oni tych przedsiębiorców, którzy dbają o środowisko naturalne oraz stosują standardy zatrudnienia i produkcji przyczyniające się do podniesienia jakości życia w otoczeniu firmy.
Inspiracją do podjęcia tej inicjatywy były wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut IPSOS na przełomie 2002/2003 ("Postawy Polaków wobec społecznej odpowiedzialności biznesu"), które wykazały, że Polacy podejmując decyzje o zakupie produktów, mimo że przede wszystkim przekonuje ich jego cena i jakość, "chcieliby móc" kierować się również społeczną odpowiedzialnością firmy oferującej dany towar, np. poszanowaniem przez nią środowiska naturalnego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów