Oto historia chłopca, którego sytuacja życiowa zmienia się diametralnie podczas trwania trzech, niespełna minutowych spotów. W taki sposób można najkrócej opisać kreację kampanii, zrealizowanej z inicjatywy fundacji Sabritas z Meksyku w grudniu 2009 roku.
Kreację, stworzoną przez meksykańską agencję BBDO, stanowiły trzy różniące się przesłaniem animowane spoty, które łączy postać głównego bohatera – kilkuletniego chłopca. Pierwszy z filmów, w którym chłopak pokonuje wiele trudności w drodze do szkoły zarysowuje problemy, jakimi zajmuje się organizacja. Perypetie bohatera zwieńczone są hasłem "Los nie jest pisany" ("Destiny is not written"), które sprzeciwia się traktowaniu losu życiowego jako odgórnej konieczności. Prośbą o pomoc w zmianie sytuacji dzieci takich, jak bohater spotu jest druga odsłona kampanii, w której chłopcu udaje się w pełni bezpiecznie i szczęśliwie dotrzeć do szkoły. W ostatniej z trzech części fundacja stara się zaprezentować swoje dokonania – bohaterowie poprzednich animacji pokazani są jako spełnieni dorośli, trudniący się pracą w wymarzonych zawodach. Sytuacji towarzyszy podziękowanie, skierowane do donatorów i osób popierających działalność fundacji – "Dziękujemy za pomoc w tworzeniu innej przyszłości" ("Thanks for helping us to write a different future"). Tło dla zrealizowanych przez Cluster Studio animacji stanowi spokojna melodia, stworzona przez Lookas Audio.
Inicjator kampanii – fundacja Sabritas – jest związana z funkcjonującą od 1943 marką produktów żywnościowych o tej samej nazwie, obecnie będącą częścią spółki PEPSI. Fundacja udziela szeroko rozumianego wsparcia dzieciom z niezamożnych rodzin mieszkających na terenach wiejskich. Głównym jej celem jest zapewnienie im nauki w dobrze wyposażonych szkołach i umożliwienie lepszego startu w przyszłość. Pod patronatem organizacji w pobliżu meksykańskich szkół budowane są także liczne schroniska młodzieżowe.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem