Hodowla zwierząt jest jednym z największych czynników przyczyniających się do zmian klimatu, odpowiadając za 14,5% emisji gazów cieplarnianych. O tym, że zapotrzebowanie na produkty pochodzenia zwierzęcego wywiera druzgocący wpływ na środowisko, informuje ProVeg – organizator kampanii „„Zmieniaj dietę, nie klimat” zainaugurowanej s związku z trwającą konferencją klimatyczną COP24. Za kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Olmeka Creation House.
Celem kampanii Zmieniaj dietę, nie klimat”jest włączenie do globalnej agendy klimatycznej i krajowych strategii ochrony klimatu ważnego tematu, jakim jest wpływ na zmiany klimatu naszych wyborów żywieniowych związanych z hodowlą zwierząt i produkcją mięsa.
Jak informuje międzynarodowa organizacja działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej – organizator kampanii – ProVeg: Hodowla zwierząt to więcej niż cały sektor transportu. Według najnowszych badań, pięć największych koncernów mięsnych i mleczarskich emituje więcej gazów cieplarnianych niż najwięksi na świecie producenci ropy. Zmiany w sposobie produkcji i konsumpcji żywności mają ogromny potencjał pozytywnego wpłynięcia na emisje, zmiany klimatu i bezpieczeństwo żywności. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w sektorze hodowlanym jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, w jaki możemy osiągnąć nasze cele klimatyczne i utrzymać globalne ocieplenie poniżej 2⁰C. Jednak do tej pory takie środki były niemal nie omawiane przez światowych liderów i decydentów. . Nasz cel to ograniczenie globalnego spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego o 50% do roku 2040.
Jesteście ciekawi, jak większy wybór opcji roślinnych wpłynąłby na ślad węglowy #COP24 ? Już jutro na naszym blogu artykuł na ten temat!#Zmieniajdietenieklimat #dietchangenotclimatechange
Opublikowany przez ProVeg Polska Środa, 5 grudnia 2018
ProVeg współpracuje z rządami, firmami prywatnymi, instytucjami publicznymi, specjalistami z branży medycznej i liderami opinii publicznej. Ma na celu przez roślinny styl życia pomóc zmienić świat na bardziej zrównoważony dla ludzi, zwierząt i naszej planety. W ramach realizowanych działań, ProVeg zachęca Polaków do podpisania petycji, dostępnej na oficjalnej stronie kampanii – TUTAJ. Petycję wzywa państwa członkowskie ONZ, by nadały priorytet ograniczeniu emisji pochodzących z globalnego systemu żywnościowego.
Pamiętacie naszą petycję, pod którą udało się, dzięki Wam, uzbierać ponad 100 000 podpisów? Dziś została ona przekazana…
Opublikowany przez ProVeg Polska Sobota, 8 grudnia 2018
– Zależy nam, by poprzez pozytywny przekaz, edukację, dostarczenie wiarygodnych informacji oraz praktycznych porad i wskazówek przygotowanych przez ekspertów, jak największa liczba osób dowiedziała się, dlaczego warto wybierać roślinne alternatywy. Chcemy, by dzięki naszym działaniom Polacy poznali korzyści płynące z wyboru posiłków roślinnych – dla naszego środowiska, a także zdrowia czy dobrostanu zwierząt hodowlanych” mówi Marcin Tischner, koordynator kampanii „Zmieniaj dietę, nie klimat” w ProVeg Polska
Czy wiedzieliście, jak dieta może wpływać na środowisko i zmiany klimatyczne? Obejrzyjcie nasz najnowszy filmik i podzielcie się nim dalej.Po więcej informacji zapraszamy na stronę naszej kampanii: https://proveg.com/pl/zmieniajdietenieklimat/#COP24 #Zmieniajdietenieklimat #dietchangenotclimatechange
Opublikowany przez ProVeg Polska Czwartek, 6 grudnia 2018
Przekaz kampanii realizowany jest przez citylighty i billboardy, które od pierwszej połowie grudnia można dostrzec w centrum Warszawy oraz na lotnisku, na przystankach autobusowych, w okolicach Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, gdzie odbywa się COP24. Spot kampanii dostępny jest w social mediach
Szczegółowe informacje o działaniach ProVeg znajdują się TUTAJ
ProVeg jest międzynarodową organizacją działającą na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Działamy na czterech kontynentach i mamy plany dalszego rozwoju. Jesteśmy organizacją o globalnym zasięgu i ambicjach.
Opublikowany przez ProVeg Polska Czwartek, 27 kwietnia 2017
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie