Na początku roku Ministerstwo Zdrowia Wielkiej Brytanii zainaugurowało ogólnonarodową edukacyjną kampanię Change4Life kierowaną głównie do młodych rodziców. Jej celem jest zapobieganie otyłości społeczeństwa poprzez zachęcanie do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Strona internetowa akcji podaje 8 sposobów na zdrowe, długie życie: codzienny ruch – spacerowanie, jeżdżenie na rowerze, ograniczenie do 2 godzin dziennie siedzenia przed telewizorem; rezygnacja ze słodzonych napojów i słonych przekąsek; porcjowanie posiłków (lepiej wziąć dokładkę niż dostawać od razu dużą porcję); czytanie etykietek i porównywanie produktów pod względem zawartości tłuszczu i cukrów (świadoma konsumpcja); spożywanie warzyw i owoców 5 razy dziennie; regularne odżywianie się o stałych porach; spędzanie 1 godziny dziennie w ruchu. Porady te dotyczą w dużej mierze dzieci, ale aby je zmobilizować do aktywności i zdrowego odżywiania muszą w tym wziąć udział też rodzice.
Spot reklamowy, zrealizowany przez Aardman Animations – twórców serii filmów pt. Wallace and Gromit – pokazuje jak zmieniła się rzeczywistość na przestrzeni dziejów. Kiedyś ludzie musieli walczyć o jedzenie i byli ciągle w ruchu, dzisiaj nie ma takiej potrzeby więc zasiedli na wygodnych kanapach i poruszają się komfortowymi pojazdami.
Naukowcy i opinia społeczna zauważyli od razu nieścisłość w filmie reklamowym – ludzie i dinozaury nie żyli nigdy w tym samym czasie.
Strona kampanii: www.nhs.uk/change4life
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem