Zmiana Perspektywy – ŠKODA prezentuje akcję edukacyjną z Miko Marczykiem i Bartoszem Huzarskim
Rajdowiec Miko Marczyk i kolarz Bartosz Huzarski zostali bohaterami akcji edukacyjnej ŠKODY, dotyczącej bezpiecznego zachowania na drodze. Sportowcy zamienili się „swoimi” środkami transportu i pokonali trasę, podczas której ich ścieżki przecinały się. Akcja Zmiana Perspektywy ma na celu podkreślić wagę koegzystencji na drogach wszystkich uczestników ruchu i zwracania uwagi na wzajemne bezpieczeństwo.
Miko Marczyk to rajdowy mistrz Polski, Bartosz Huzarski – utytułowany reprezentant kraju w kolarstwie szosowym. Na potrzeby akcji Zmiana Perspektywy sportowcy zamienili się rolami: Miko Marczyk przesiadł się na rower, a Bartosz Huzarski wsiadł do samochodu. Obaj mieli do pokonania odpowiednio wyznaczone trasy, na których znajdowały się liczne punkty styku rowerzystów i kierowców aut. Film „Zmiana Perspektywy”, ukazujący ich podróż, podczas której dzielą się wrażeniami i spostrzeżeniami, można obejrzeć poniżej:
Jako kolarz naturalnie jestem bardzo uważny w okolicach ścieżek rowerowych i zwracam szczególną uwagę na bezpieczne wyprzedzanie jednośladów – mówi Bartosz Huzarski. – Poruszając się samochodem widzę jednak, jak konstrukcja auta może czasem ograniczyć widoczność. Ponadto mogę obserwować, jak zachowują się rowerzyści na drogach i ścieżkach rowerowych. Wzajemny szacunek, jazda zgodnie z przepisami oraz uważność są szalenie istotne dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. Powinniśmy o sobie pamiętać niezależnie od tego jakim środkiem transportu się poruszamy.
Zmiana perspektywy to pouczające i dające do myślenia doświadczenie – dodaje Miko Marczyk. – Zwykle podróżuję, siedząc za kierownicą samochodu. Jako rowerzysta nabieram nowego spojrzenia, na przykład podczas bycia wyprzedzanym przez samochody. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w akcji i gorąco zachęcam wszystkich kierowców do przemierzenie znanej trasy innym środkiem transportu niż zazwyczaj i zmiany optyki.
Projekt jest realizowany w ramach kampanii #ROKBEZPIECZEŃSTWA, która zaplanowana została na cały 2021 rok i obejmuje szereg działań edukacyjnych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów