logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Złote myśli w metrze
30.06.2009
Tematy: Wydarzenia

Złote myśli w metrze



Korzystający z metra turyści i mieszkańcy Londynu od początku lipca będą słuchać podczas podróży słynnych cytatów, m.in. z Jean-Paula Sartre’a, Mahatmy Gandhiego i Alberta Einsteina – poinformowała BBC. Londyńskie Przedsiębiorstwo Transportowe zleciło laureatowi Nagrody Turnera (przyznawanej przez Tate Gallery) Jeremy’emu Dellerowi skompilowanie słynnych maksym, które tchną w podróż więcej humanizmu i sprawią, że stanie się ciekawsza.

Użytkownicy metra usłyszą takie aforyzmy jak „W życiu chodzi o coś więcej niż o zwiększanie jego tempa” Gandhiego, „Żyjemy w tęczy chaosu” Cezanne’a, „Piekło to inni” Sartre’a czy „Potknięcie może zapobiec upadkowi” brytyjskiego pisarza Thomasa Fullera.

Deller chciał początkowo zastąpić filozoficznymi maksymami wszystkie komunikaty nadawane w metrze, ale ten pomysł został odrzucony przez kierownictwo metra. Ostatecznie postanowiono emitować zarówno jedne, jak i drugie.

Odpowiedzialna za ten projekt w przedsiębiorstwie transportowym Sally Shaw powiedziała, że ma on na celu „poprawę codziennych interakcji”. „Chyba wszyscy mają własne przemyślenia podczas podróży” – zauważyła.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek