Działania wojenne i trudna sytuacja ekonomiczna sprzyjają patologiom takim, jak dziecięca prostytucja, wcielanie dzieci w szeregi armii czy niewolnicza praca. W wielu miejscach na świecie nie respektuje się praw dzieci, często nawet nie wiadomo, że w ogóle takie prawa istnieją. Przykładowo – mimo że prawo międzynarodowe zakazuje angażowania dzieci w konflikty zbrojne, setki kongijskich dzieci wcielanych jest do wojska, a liczba dzieci zmuszana do prostytucji w Bangladeszu szacowana jest na 13.000.
Na te problemy stara się zwrócić uwagę australijski oddział fundacji Save the Children. Kampania „We must make this a thing of the past” (Musimy uczynić to przeszłością), zrealizowana podczas tegorocznych wakacji, została przygotowana przez agencję M&C Saatchi. Uświadamia problem i jednocześnie nawiązuje do wystaw tematycznych zorganizowanych w czterech australijskich miastach, którym towarzyszyła strona internetowa z wirtualną ekspozycją. Na wystawę składały się starannie dobrane przedmioty mające nawiązywać do problemów, na jakie zwraca uwagę Save the Children: niedożywienie, brak edukacji, udział w wojnach, samobójstwa wśród dzieci oraz wykorzystywanie seksualne, a także skażenie wody. Kampania prasowa to pięć odsłon, na których przedstawiono afrykańskich uchodźców, dziecko czerpiące wodę ze strumienia, dziecięcą prostytucję, pracę dzieci oraz nieletnich żołnierzy. Łączy je jedno – sylwetki dzieci „zamknięte” są w szklanych gablotach niczym eksponaty wystawowe, bo taką rzeczywistość należy odesłać do muzeum.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy