Społeczne pomruki Lwa. Kampanie nagrodzone na festiwalu w Cannes
Zjeść tubkę kleju, zaprosić do domu mordercę
Zjeść tubkę kleju, zaprosić do domu mordercę, zostać obsypanym Lwami w Cannes. Może trudno w to uwierzyć, ale świat oszalał na punkcie spotu, który edukuje jak zachować bezpieczeństwo na stacji metra. Temat z pozoru czerstwy, ale firma Metro Trains obsługująca komunikację miejską w Melbourne zaufała agencji McCANN MELBOURNE. Animacja „Dumb ways to die” („Głupie sposoby na śmierć”) prezentuje cały przegląd zachowań zasługujących na Nagrodę Darwina. Przekonuje, że szturchanie patykiem niedźwiedzia grizzly, czy ukrywanie się w pralce kończy się niechybną i równie bezsensowną śmiercią co bieganie po torach na stacji metra. Spot narysowany jest prostą, urokliwą kreską, z którą zestawiona jest radosna i spokojna piosenka. Jako jurorzy pominęliśmy fakt, że kampanię tę obejrzało na YouTube 48 mln osób, a milion pobrało aplikację – powiedział Ralph Van Dijk, dyrektor kreacji Eardrum, przewodniczący jury kategorii Radio. Sam pominąłem to, że moje dzieci śpiewają piosenkę z klipu od trzech miesięcy. Ważne jest to, że trzyminutowa piosenka ma fantastyczny, dowcipny tekst, który znakomicie spełnia zadanie, nawołując do zachowania bezpieczeństwa. Kampania zdała test na każdym polu. W chwili publikacji tekstu ilość odtworzeń na Youtube wynosi już ponad 51 mln. Jest to trzecia najchętniej udostępniana reklama w historii. Tylko w USA uzyskała 60 mln dolarów w tzw. ekwiwalencie reklamowym. Piosenka do dziś grana jest przez stacje radiowe na całym świecie. Kampania zagarnęła 5 Grand Prix, 18 złotych, 3 srebrne i 2 brązowe Lwy oraz tytuł najbardziej nagrodzonej kampanii w historii festiwalu. Użytkowników smartfonów i tabletów może zainteresować zabawna aplikacja „Dumb Ways to Die” dostępna na AppStore oraz Google Play.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem