logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Irlandia, Walka z przemocą
   ──────  25.11.2016

Zignorować czy zgłosić?

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Elektroniczna niania to duże ułatwienie dla osób opiekujących się dziećmi. Lecz urządzenie to może wprawić także w zakłopotanie, gdy ktoś usłszy się to, czego się nie powinno usłyszeć lub raczej nie chciałoby usłyszeć.

W ramach kampanii wykonanej przez agencję TBWA na zlecenie Krajowego Biura do spraw Zapobiegania Przemocy Domowej oraz na tle Seksualnym i Płciowym (The National Office for the Prevention of Domestic, Sexual and Gender-based Violence, COSC) przygotowano dwa spoty oraz plakaty. Kampania ta jest częścią Narodowej Strategii w sprawie Przemocy domowej, na tle seksualnym lub płciowym na lata 2016-2021 (Second National Strategy on Domestic, Sexual and Gender-based Violence 2016-2021). Zarówno kampania jak i program, który jest z nią bezpośrednio związany mają uwrażliwić obywateli Irlandii na temat przemocy domowej. Celem jest zwiększenie świadomości o częstotliwości występowania tego problemu, wskazanie jak należy postąpić w przypadku zetknięcia się z nim i gdzie można się zgłosić o pomoc.

W spocie ukazana jest jak osoba przebywająca w otoczeniu pary jest świadkiem przemocy domowej czy to ze strony męzczyzny, czy kobiety. Świadek jest zdezorientowany i nie wie jak się zachować – zignorować to, co właśnie zobaczyć lub usłyszał lub zgłosić. Na końcu stawiane jest jedno kluczowe pytanie „What would YOU do?” ("Co TY byś zrobił?"), które wprost zachęca odbiorcę do zastanowienia się nad kwestią przemocy domowej i tego, jak by się postąpiło, w sytuacji bycia świadkiem tego typu zachowania. Na plakatach przedstawiono sytuację, w której jedna z osób doświadcza przemocy domowej. Wyróżnione hasło brzmi „You are a witness” ("Jesteś świadkiem") i wskazuje, że każda osoba może stać się ofiarą przemocy domowej. Zarówno w spotach, jak i na plakatach znalazła się informacja, gdzie ofiary lub świadkowie przemocy domowej mogą zgłosić owe zdarzenie.

Wg statystyk ponad 300 000 osób w Irlandii w pewnym momemncie swojego życia doświadczyły przemocy lub znęcania się przez swojego partnera. Materiały przygotowane w ramach kampanii pokazują, że przemocy domowej doświadczają nie tylko kobiety, lecz również mężczyźni. Wg statystyk podanych na stronie internetowej związanej z kampanią, 29% kobiet oraz 26% mężczyzn jest ofiarami przemocy domowej. Zjawisko to bardzo często jest nie tylko nierozumiane, ale też nigdzie nie jest zgłaszane. Zarówno ofiary, jak i świadkowie takich zdarzeń ignorują je oraz nie zgłaszają ze względu na strach lub brak wieczy o tym, gdzie o pomoc można się zgłosić.

Joanna Grams

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Male, female
Czas:
2016.11.1
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Irlandia
Nadawca:
COSC
Media:
Telewizja, internet, plakaty
Wykonawca:
TBWA
Adresaci:
Osoby będące świadkami przemocy domowej
Hasło kampani:
You are a witness (Jesteś świadkiem), What would YOU do? (Co TY byś zrobił?)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek