Elektroniczna niania to duże ułatwienie dla osób opiekujących się dziećmi. Lecz urządzenie to może wprawić także w zakłopotanie, gdy ktoś usłszy się to, czego się nie powinno usłyszeć lub raczej nie chciałoby usłyszeć.
W ramach kampanii wykonanej przez agencję TBWA na zlecenie Krajowego Biura do spraw Zapobiegania Przemocy Domowej oraz na tle Seksualnym i Płciowym (The National Office for the Prevention of Domestic, Sexual and Gender-based Violence, COSC) przygotowano dwa spoty oraz plakaty. Kampania ta jest częścią Narodowej Strategii w sprawie Przemocy domowej, na tle seksualnym lub płciowym na lata 2016-2021 (Second National Strategy on Domestic, Sexual and Gender-based Violence 2016-2021). Zarówno kampania jak i program, który jest z nią bezpośrednio związany mają uwrażliwić obywateli Irlandii na temat przemocy domowej. Celem jest zwiększenie świadomości o częstotliwości występowania tego problemu, wskazanie jak należy postąpić w przypadku zetknięcia się z nim i gdzie można się zgłosić o pomoc.
W spocie ukazana jest jak osoba przebywająca w otoczeniu pary jest świadkiem przemocy domowej czy to ze strony męzczyzny, czy kobiety. Świadek jest zdezorientowany i nie wie jak się zachować – zignorować to, co właśnie zobaczyć lub usłyszał lub zgłosić. Na końcu stawiane jest jedno kluczowe pytanie „What would YOU do?” ("Co TY byś zrobił?"), które wprost zachęca odbiorcę do zastanowienia się nad kwestią przemocy domowej i tego, jak by się postąpiło, w sytuacji bycia świadkiem tego typu zachowania. Na plakatach przedstawiono sytuację, w której jedna z osób doświadcza przemocy domowej. Wyróżnione hasło brzmi „You are a witness” ("Jesteś świadkiem") i wskazuje, że każda osoba może stać się ofiarą przemocy domowej. Zarówno w spotach, jak i na plakatach znalazła się informacja, gdzie ofiary lub świadkowie przemocy domowej mogą zgłosić owe zdarzenie.
Wg statystyk ponad 300 000 osób w Irlandii w pewnym momemncie swojego życia doświadczyły przemocy lub znęcania się przez swojego partnera. Materiały przygotowane w ramach kampanii pokazują, że przemocy domowej doświadczają nie tylko kobiety, lecz również mężczyźni. Wg statystyk podanych na stronie internetowej związanej z kampanią, 29% kobiet oraz 26% mężczyzn jest ofiarami przemocy domowej. Zjawisko to bardzo często jest nie tylko nierozumiane, ale też nigdzie nie jest zgłaszane. Zarówno ofiary, jak i świadkowie takich zdarzeń ignorują je oraz nie zgłaszają ze względu na strach lub brak wieczy o tym, gdzie o pomoc można się zgłosić.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki