Dwuminutowy, walentynkowy klip o miłości – wyjątkowej, bo możliwej dzięki decyzjom innych obcych ludzi – nakręcony został w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej dot. transplantologii „Zgoda na życie” (więcej o kampanii tutaj). Filmowi towarzyszy piosenka Marceliny „Karmelove”.
5 listopada 1985 r. miała miejsce pierwsza udana operacja przeszczepienia serca w Polsce, przeprowadzona przez prof. Zbigniewa Religę. Od tamtego dnia ponad 2000 osób (2272) otrzymało za sprawą medycyny transplantacyjnej nowe serce i drugą szansę w życiu. W samym 2015 roku w 6 ośrodkach kardiochirurgicznych w Polsce wykonano 99 zabiegów przeszczepienia serca – to o 23 zabiegów więcej niż w roku 2014. Tymczasem liczba osób oczekujących na przeszczep serca to ponad 350 (stan na 31.01.2016 r.)
Mimo iż ponad połowa Polaków zgadza się na pośmiertną transplantację narządów, tylko co piąty rozmawiał na ten temat z bliskimi (badanie TNS z października 2015 r. przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Zdrowia). Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na Życie” ma na celu upowszechnienie wiedzy na temat transplantologii i zachęcenie do publicznego deklarowania swojej woli w tym zakresie. Polskie prawo pozwala na pobranie narządów, jeśli zmarły nie zgłosił za życia swojego sprzeciwu. W praktyce często nie dochodzi jednak do przeszczepienia ze względu na negatywną opinię bliskich osoby zmarłej, którzy nie znając woli odchodzącego, deklarują, iż wyrażał on za życia swój sprzeciw w ich obecności. Takie oświadczenie, złożone pisemnie przez co najmniej dwie osoby bliskie, ma w świetle ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu, przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów moc prawną i skutkuje brakiem możliwości pobrania.
Poza spotami telewizyjnymi w ramach kampanii powstały także radiowe, strona internetowa oraz aplikacja umożliwiająca publiczne zadeklarowanie swojej woli na popularnych portalach społecznościowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS