logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zgoda na koniec
09.05.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zgoda na koniec



Fundacja TVN "Nie jesteś sam" i Polska Unia Medycyny Transplantacyjnej, wspólnie z partnerami – firmą Allegro i siecią Rossmann – rozpoczęły społeczną akcję "Powiedz TAK". Jej celem jest uświadomienie i przybliżenie problemu transplantacji. Akcję wsparło swym wizerunkiem kilkadziesiąt znanych osób, m.in. Anna Dymna, Michał Żebrowski, Otylia Jędrzejczak, Monika Olejnik, Zbigniew Wodecki, Piotr Najsztub i dziennikarze stacji należących do grupy ITI.

Od 5 maja w drogeriach sieci Rossman na terenie całej Polski oraz w serwisie Allegro, pod adresem www.powiedztak.allegro.pl, sprzedawane są w cenie 5 zł zestawy wspierające akcję – karta oświadczenia woli oraz z bransoletka z hasłem kampanii. Znajdują się w nim także informacje o akcji oraz o problemach polskiej transplantologii. Środki pozyskane ze sprzedaży 100.000 takich zestawów zostaną przekazana na rzecz Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej.

W Polsce na przeszczep nerki, wątroby, serca, czy trzustki oczekuje około 2000 osób. Przeszczep to dla nich jedyna szansa na życie.

– Narządy do przeszczepiania muszą pochodzić z organizmu drugiego człowieka, nie można ich kupić. Każdy z nas może potrzebować narządu by żyć i każdy z nas kiedyś umrze. Przeszczepianie narządów od osób zmarłych łączy w sobie tragedię śmierci i radość życia. Mam nadzieję że nosząc tę bransoletkę oraz kartę oświadczenia woli na oddanie narządów w przypadku swojej śmierci, tym samym wyrazicie Państwo akceptację dla tej metody leczenia. O swojej decyzji każdy z nas powinien powiadomić najbliższą rodzinę, która znając naszą wolę nie będzie protestowała wobec zamiaru pobrania po naszej śmierci naszych narządów. Ta niezwykle szlachetna decyzja wyrażająca naszą zgodę na oddanie narządów po śmierci, które nikomu nie są potrzebne, pozwoli na uratowanie życia bardzo wielu ludziom. Jestem przekonany, że kupując ten zestaw mogę liczyć na Państwa refleksję i podjęcie decyzji o podarowaniu życia innym – napisał prof. Wojciech Rowiński, Wiceprezes Zarządu Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej.

Informacje o akcji dostępne na stronie www.powiedztak.allegro.pl
M. Czerepak








13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek