logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Walka z przemocą
   ──────  29.11.2010

Zgoda na bicie

Your browser does not support the video tag.


W odpowiedzi na uprzejme pozdrowienie mężczyzna uderza sąsiadkę w twarz i opluwa. Ta sama kobieta jest ofiarą agresji kolegi z pracy i molestującej ją seksualnie przyjaciółki. O tym, że brak reakcji na przemoc jest formą współudziału w niej, przypominała kampania zrealizowana w listopadzie ubiegłego roku we Francji.

Inicjatorem akcji była istniejąca od 1987 roku Narodowa Federacja Solidarności Kobiet (Fédération Nationale Solidarité Femmes), zrzeszająca 65 organizacji walczących z agresją wobec kobiet. Misją FNSF jest dążenie do zminimalizowania liczby przypadków przemocy domowej dzięki publicznej debacie na ten temat, wprowadzeniu zmian w aktach prawnych oraz – przede wszystkim – poszerzaniu świadomości społecznej na temat problemu.

Federacja prowadzi także działania skierowane bezpośrednio do ofiar przemocy domowej i jej świadków, m.in. poprzez udzielanie wsparcia za pośrednictwem telefonu zaufania. Promocja numeru tego telefonu, zwłaszcza wśród świadków przemocy, stanowiła jeden z celów kampanii „Keeping quiet”, startującej w Międzynarodowy Dzień Walki z Przemocą Wobec Kobiet – 25 listopada 2010 roku.

Stworzonemu przez paryską agencję WCIE spotowi telewizyjnemu towarzyszyły dwa plakaty opatrzone hasłem "Domestic violence. Keeping it quiet is participating." („Przemoc domowa. Milczenie jest współudziałem.”). Pogrążeni w żałobie znajomi, sąsiedzi i rodziny ofiar, w ciszy przyglądają się aktom agresji. Podobna koncepcja przedstawienia milczącej „widowni” jako jednej z przyczyn powtarzających się przypadków przemocy, zastosowana została również w jednej z kampanii Amnesty International.

W świetle danych statystycznych Federacji i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, co dziesiąta Francuzka jest ofiarą przemocy domowej. 90% z nich nie powiadamia o doznanej przez siebie przemocy żadnej instytucji, a średnio co 2,5 dnia jedna z nich umiera na skutek dotkliwego pobicia przez partnera. Wielu z tych sytuacji można było uniknąć, gdyby nie milczenie ich świadków.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Keeping quiet
Czas:
2010.11.25 - 2010.12.10
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Francja
Nadawca:
Fédération Nationale Solidarité Femmes
Media:
Outdoor, telewizja
Wykonawca:
WCIE (Paris)
Adresaci:
Świadkowie przemocy domowej, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Domestic violence. Keeping it quiet is participating. (Przemoc domowa. Milczenie jest współudziałem.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek