logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zespół karaoke, zespół księżniczki
12.03.2015
Tematy: Kreacje / printy

Zespół karaoke, zespół księżniczki



Każdy posiada cechy i zainteresowania, które go w pewien sposób określają. Niektóre dzieci są zafascynowane księżniczkami, inne uwielbiają kino i hollywoodzkie filmy, jeszcze inne stylizację lat 80. lub karaoke. Są też zagorzali fani piłki nożnej, którzy próbują naśladować ulubionych sportowców. Dzieci z zespołem Downa, tak jak każde inne, bawią się, rozwijają swoje zainteresowania i cieszą się dzieciństwem, korzystając z wielu przyjemności charakterystycznych dla tego okresu. Plakaty pokazują dzieci i młodzież z zespołem Downa w sytuacjach typowych dla wszystkich ich rowieśników. Każde z pięciu zdjęć przedstawia ich pasje jako określony syndrom, „zespół” – cech typowych dla fascynatek księżniczek (Princess Syndrome), miłośników karaoke (Karaoke Syndrome), fanów piłkarza Lionela Messiego (Messi Syndrome), wielbicieli lat 80-tych (Eighties Syndrome), a piąty – osób zafascynowanych Hollywoodem (Hollywood Syndrome). Wszystkie plakaty podpisane są w taki sam sposób: „I am who I am. And I have Down Syndrome” („Jestem kim jestem i mam zespół Downa”).

Kampania ma na celu walkę z marginalizacją osób z trisomią 21, wyrażającą się często przez niezauważanie ich indywidualnych osobowości, pasji i uczuć i postrzeganie tylko przez pryzmat tego zespołu wad wrodzonych. 

Kampania została zrealizowana na rzecz organizacji Asociación Síndrome de Down de la República Argentina (ASDRA). Wykonawcą plakatów jest agencja TBWA, której dyrektorem jest Pablo Poncini, ojciec Luki – chłopca z zespołem Downa. Jest to kolejna akcja tej firmy przeprowadzona na rzecz łamania stereotypów o osobach niepełnosprawnych. Argentyńczyk zajmujący się reklamą ponownie postanowił zaangażować się w kampanię osobiście. Wcześniej z jego inicjatywy powstał film pod tytułem „The 1000 miles of Luca” („1000 mil Luki”), można go obejrzeć tutaj. Jest to bardzo osobista historia, która w poruszający sposób pokazuje głęboką relację ojca z niepełnosprawnym synem. Pablo Poncini opowiada o własnych doświadczeniach i obawach, jakie mu towarzyszyły po narodzinach Luki. Dzieli się wspomnieniem o tym, jak nie mógł pogodzić się z chorobą, nie był nawet w stanie nadać dziecku imienia. Miał wrażenie, że jego życie rodzinne właśnie dobiegło końca. Jednak jak się później okazało, wszystko potoczyło się w zupełnie odwrotnym kierunku niż przewidywano. Rodzina Poncini dostrzegła, że syn jest taki jak inne dzieci, tak samo rośnie, bawi się i cieszy. Jak powiedział w filmie ojciec chłopca: „Zespół Downa zniknął, pojawił się zespół Luki”.

Sandra Sych








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek