logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Żeby dziecko zapłakało
22.07.2015
Tematy: Kreacje / printy

Żeby dziecko zapłakało



W jakich okolicznościach płacz dziecka może uratować mu życie? Na to pytanie odpowiada nowa kampania stworzona w imieniu organizacji Doctors of the World (Médecins du Monde).

Zaskakujące kreacje, które pojawiły się w podziemiach metra w wybranych państwach Europy Zachodniej, wzbudziły niemałe zainteresowanie ludzi, którzy się na nie natknęli, ponieważ przedstawiały wizerunki płaczących dzieci, opatrzone jedynie napisem „#make a child cry” („#spraw, żeby dziecko płakało”). Dzięki temu hasłu kreacje szybko rozprzestrzeniły się na Twitterze i przykuły uwagę mas. Wyjaśnienie tajemniczych printów przyniosły kolejne plakaty oraz spot reklamowy, które tym razem oprócz obrazów płaczących dzieci i danego hasła reklamowego, rozszerzone zostały o te oto słowa: „Save his/her life” („Uratuj jego/jej życie”). Odbiorcy zarówno z kreacji, jak i spotu, dowiadują się również o okolicznościach, w których dzieci płakały. Okazało się, iż dostawały zastrzyk, lub otrzymywały inną pomoc medyczną, która przerażała je tak bardzo, iż zaczęły zawodzić.

Kreacje przy pomocy zaskakujących zdjęć i hasła zwracają uwagę na problem dzieci żyjących w ubogich krajach lub miejscach dotkniętych konfliktem zbrojnym, co znacznie ogranicza dostęp do opieki medycznej, a jak mówi dalej hasło kampanii, co kilka sekund, właśnie z tego powodu, umiera dziecko: „One child dies every 7 seconds due to lack of medical care. Make a donation on makeachildcry.com” („Co 7 sekund umiera jedno dziecko z powodu braku opieki medycznej. Przekaż datek na makeachildcry.com”). Twórcy kreacji i spotu reklamowego próbują trafić do odbiorców poprzez odwołanie się do ich emocji związanych z widokiem płaczących dzieci, jednak dzięki odwróceniu ładunku emocjonalnego z negatywnego na pozytywny, przekaz dociera ze zdwojoną siłą, zwłaszcza, że widok krzywdzonych dzieci każe ludziom w naturalnym odruchu sprawdzić, co jest powodem ich krzywdy. 

Kreacje oraz spot pojawiły się w takich państwach jak Kanada, Argentyna, Niemcy, Holandia, Hiszpania, Grecja, Portugalia, Szwajcaria i Wielka Brytania.

Kreacje i spot zostały przygotowane przez francuską agencję reklamową DDB, Paris w imieniu Doctors of the World (Médecins du Monde) – międzynarodowej humanitarnej organizacji non-profit udzielającej długoterminowej pomocy medycznej ludziom potrzebującym w biednych i zdestabilizowanych politycznie państwach, gdzie takiej pomocy brakuje.

Aleksandra Rychlicka








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek