Uliczna typograficzna akcja z Lizbony wykorzystała pasy dla pieszych do zakomunikowania ważnych treści. Mówiąc o ofiarach wypadków drogowych, najczęściej zapomina się o osobach będących poza pojazdami. Nie należy tego bagatelizować, zważywszy na fakt, że w świetle statystyk aż 25% śmiertelnych ofiar w wypadkach drogowych stanowią piesi. Na problem dużej liczby pieszych, ginących w różnego rodzaju samochodowych kolizjach, uwagę zwraca portugalska kampania, zrealizowana przez agencję DraftLCB Lisbon.
Problem ten stał się inspiracją do akcji Associaçao de Cidadaos Auto-Mobilizados, przedstawionej w spocie reklamowym kampanii. W czterech miejscach w Lizbonie pasy przejścia dla pieszych zostały zmienione w swoisty pomnik, upamiętniający nazwiska 137 pieszych-ofiar wypadków i nie pozwalający przejść obok nich obojętnie.
Inicjatywa ta spotkała się z rozgłosem, jakiego nie spodziewali się jej twórcy. Dzięki temu zyskała wymiar polityczny, czego przykładem może być konferencja prasowa o tej tematyce, emitowana w telewizji publicznej, oraz została uznana za zwieńczenie Tygodnia Bezpiecznych Dróg.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?