Uliczna typograficzna akcja z Lizbony wykorzystała pasy dla pieszych do zakomunikowania ważnych treści. Mówiąc o ofiarach wypadków drogowych, najczęściej zapomina się o osobach będących poza pojazdami. Nie należy tego bagatelizować, zważywszy na fakt, że w świetle statystyk aż 25% śmiertelnych ofiar w wypadkach drogowych stanowią piesi. Na problem dużej liczby pieszych, ginących w różnego rodzaju samochodowych kolizjach, uwagę zwraca portugalska kampania, zrealizowana przez agencję DraftLCB Lisbon.
Problem ten stał się inspiracją do akcji Associaçao de Cidadaos Auto-Mobilizados, przedstawionej w spocie reklamowym kampanii. W czterech miejscach w Lizbonie pasy przejścia dla pieszych zostały zmienione w swoisty pomnik, upamiętniający nazwiska 137 pieszych-ofiar wypadków i nie pozwalający przejść obok nich obojętnie.
Inicjatywa ta spotkała się z rozgłosem, jakiego nie spodziewali się jej twórcy. Dzięki temu zyskała wymiar polityczny, czego przykładem może być konferencja prasowa o tej tematyce, emitowana w telewizji publicznej, oraz została uznana za zwieńczenie Tygodnia Bezpiecznych Dróg.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko