logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zebra z nazwisk
30.04.2007
Tematy: Kampanie, Portugalia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Zebra z nazwisk

Your browser does not support the video tag.


Uliczna typograficzna akcja z Lizbony wykorzystała pasy dla pieszych do zakomunikowania ważnych treści. Mówiąc o ofiarach wypadków drogowych, najczęściej zapomina się o osobach będących poza pojazdami. Nie należy tego bagatelizować, zważywszy na fakt, że w świetle statystyk aż 25% śmiertelnych ofiar w wypadkach drogowych stanowią piesi. Na problem dużej liczby pieszych, ginących w różnego rodzaju samochodowych kolizjach, uwagę zwraca portugalska kampania, zrealizowana przez agencję DraftLCB Lisbon.

Problem ten stał się inspiracją do akcji Associaçao de Cidadaos Auto-Mobilizados, przedstawionej w spocie reklamowym kampanii. W czterech miejscach w Lizbonie pasy przejścia dla pieszych zostały zmienione w swoisty pomnik, upamiętniający nazwiska 137 pieszych-ofiar wypadków i nie pozwalający przejść obok nich obojętnie.

Inicjatywa ta spotkała się z rozgłosem, jakiego nie spodziewali się jej twórcy. Dzięki temu zyskała wymiar polityczny, czego przykładem może być konferencja prasowa o tej tematyce, emitowana w telewizji publicznej, oraz została uznana za zwieńczenie Tygodnia Bezpiecznych Dróg.
E. Janota



Nazwa kampanii:
Zebra Crossing
Czas:
2007.4.26 - 2007.5.10
Nadawca:
Associaçao de Cidadaos Auto-Mobilizados
Media:
Ambient
Wykonawca:
DraftFCB Lisbon
Adresaci:
Mieszkańcy Lizbony
Hasło kampani:
1/4 das vítimas de acidentes de automóvel são peões (1/4 ofiar wypadków samochodowych stanowią piesi)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek