Trzy kreacje przedstawiające zebrę, żyrafę czy gazelę południowoafrykańską z doczepionym rogiem nosorożca, mają odbiorcom uświadomić fakt, że każdy gatunek zwierzęcia jest jedyny w swoim rodzaju i nie da się go zastąpić innym gatunkiem. Jeśli wymrą geny nosorożców, żadne ludzkie działanie nie będzie w stanie przywrócić ich do życia. Ten fakt dobitnie podkreśla hasło towarzyszące kreacjom: „Nothing we do will ever bring them back” („Nic co zrobimy, nie wróci ich nam z powrotem”).
Agencja Stick z Johannesburga zrealizowała kampanię pt. „Save the Rhino” w styczniu tego roku, dla organizacji noszącej taką samą nazwę jak kampania. Nadawcy walczą o zachowanie (także w aspekcie genetycznym) populacji nosorożców w Afryce i Azji, gdzie są one ekstremalnie zagrożone. Ponieważ stan środowiska naturalnego w ogromnej mierze zależy od ludzi, którzy w nim żyją, autorzy kampanii promują również strategię zrównoważonego rozwoju. Namawiają swoich odbiorców do włączenia się w działania związane ze zwiększeniem populacji nosorożców oraz ochronę niszy ekologicznej w której żyją te zwierzęta. Organizacja Save the Rhino realizuje swój cel poprzez różnego rodzaju programy, edukację ekologiczną, zapobieganie kłusownictwu, badania naukowe, pomoc weterynaryjną.
Nosorożec jest gatunkiem należącym do rzędu ssaków. Był jednym z najbardziej zróżnicowanych gatunków. Obecnie występuje pięć odmian nosorożców: biały, czarny, indyjski, jawajski i sumatrzański. Charakterystyczną cechą tych zwierząt jest wyrośle rogowe osadzone na dużej głowie. Wyrośle to posiada jeden lub dwa rogi, umieszczone na kości nosowej oraz czołowej.
A.Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna