W tej kampanii adapter i płyta winylowa pełną inną rolę niż zazwyczaj.
Hałasy, dudnienie, wrzaski, potem pisk opon i jednostajny odgłos respiratora – wszystko jednak urywane, niedokończone i chaotyczne. Nie od razu da się odczytać sens kampanii "The same old song" ("Ta sama stara piosenka"), ale nie dlatego, że jest nieczytelna, wręcz przeciwnie – uderza prostotą przekazu. Na końcu dwa sugestywne napisy: "925 deaths every year" ("925 zgonów rocznie") oraz "It’s always the same song when you drink and drive" ("dosł. Kiedy prowadzisz po alkoholu, grana jest zawsze ta sama piosenka; angielskie tłumaczenie hasła nawiązuje do idiomu "the same old song and dance" – "coś, co zostało już wiele razy powiedziane"").
Nie chcemy już więcej tego słuchać – mówią nadawcy. Trwający 35 sekund spot pokazuje zarówno przyczyny, jak i skutki jazdy po alkoholu. Warto odwiedzić też stronę, pojawiającą się w materiale. Pod adresem www.thesameoldsong.org znaleźć można więcej informacji o samej kampanii, ale także innych pomysłach, które jej towarzyszą. Na szczególną uwagę zasługuje akcja, polegająca na robieniu zdjęć kluczykom samochodowym ukrytym w różnych miejscach. Fotografie wrzucane są potem na Instagram z określonym hashtagiem. W ten sposób promowane mają być bezpieczne powroty do domu – komunikacją miejską lub taksówką. To zresztą konkurs, w którym najbardziej kreatywne kryjówki nagradzane są abonamentem użytkownika w serwisie Spotify.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza