logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  02.09.2014

Zbyt słodkie dzieciństwo



Jim od jabłek wolał batoniki i lubił popijać słodkie napoje przed telewizorem, już jako małe dziecko karmiony był frytkami, a pouczani przez lekarzy rodzice próbowali wprawdzie zachęcać go do zmiany, ale niezbyt konsekwentnie. Ostatecznie złe nawyki żywieniowe i wywołana przez nie otyłość doprowadzają chłopaka na salę operacyjną. W tym momencie Jim przypomina sobie, jakie posiłki towarzyszyły mu od najmłodszych lat (a było to tzw. śmieciowe jedzenie, junk food) i jak najchętniej spędzał swój wolny czas (przed telewizorem). Zdarzenie ma miejsce w dość odległej przyszłości, a mianowicie dotyczy roku 2030.  

Los chłopaka mógłby być inny, gdyby od pierwszych chwil życia rodzice dbali o jego dietę, przekonuje kampania prowadzona na terenie stanu Georgia przez Children’s Healthcare of Atlanta w programie Strong4Life. Pracownicy centrum udzielają specjalistycznych porad dietetycznych dla rodziców, tak aby mogli zadbać o odpowiednie żywienie swoich dzieci.

Kampania prowadzona jest za pomocą filmu, umieszczonego w internecie. Więcej informacji znajduję się także na stronie www.strong4life.com, gdzie rodzice mogą uzyskać m.in. instrukcje dotyczące tego jak zaoszczędzić 200 dolarów na kupnie zdrowej żywności oraz dowiedzieć się czy rodzinie potrzebny jest "cyfrowy detoks". Twórcy akcji informują, że ich celem nie jest wywołanie u opiekunów poczucia winy, ale pokazanie, co może się stać w przyszłości z dziećmi prowadzącymi niezdrowy tryb życia. Czarny scenariusz wcale nie musi się zrealizować, jeśli rodzice zadbają o dobre nawyki żywieniowe i ruchowe swych pociech już na wczesnym etapie ich życia. 

Od lat na terenie USA prowadzone są akcje mające na celu walkę z chorobliwą nadwagą, szczególnie wśród najmłodszych obywateli. Rząd USA m.in. dofinansuje szkolne posiłki wymagając, aby placówki edukacyjne wprowadziły więcej owoców i warzyw oraz zmniejszyły ilość soli i tłuszczów w śniadaniach i obiadach podawanym uczniom. Zakazane jest także reklamowanie niezdrowej żywności i napojów na terenie szkolnych kampusów. Niemniej jednak, jak przekonują twórcy kampanii, największa odpowiedzialność za zdrowie dzieci leży po stronie rodziców.

Joanna Suchorowiec


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek