O tym, że cytryna ma wiele właściwości zdrowotnych nikogo nie trzeba przekonywać. Okazało się jednak, że cytryna może mieć także wspaniały wpływ na świadomość wczesnego diagnozowania raka piersi.
Kampania #KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki) dotyka profilaktyki raka piersi, lecz robi to w zupełnie oryginalny sposób. Jak głosi strona internetowa kampanii, składają się na nią „4 images help save your life” (4 obrazki, które mogą uratować życie). Cztery proste i bardzo czytelne grafiki stanowią o fenomenie, popularności i użyteczności tej kampanii. Zawarte są na nich informacje o symptomach raka oraz postępowaniu w przypadku jakichkolwiek podejrzeń. Mają zachęcić do samobadania, odkrywają mało znane oblicza raka, zawierając bardzo dużo przyjaznych oku treści.
Twórcy kampanii podkreślają, że świadomie użyto dizajnerskich środków wyrazu. Mają one pomóc w przełamaniu trzech barier, które często towarzyszą rozmowom o raku piersi. Po pierwsze chodzi o tabu łączące kobiecą nagość z seksem, któremu często towarzyszy cenzura. Po drugie o przełamanie naukowego dyskursu o raku piersi. Po trzecie o oswojenie strachu przed tą chorobą. Świetnie posłużyły do tego celu cytryny :„Separate the tie between breasts = sex + cancer = death by using a more family-friendly visual substitute.” (Wyznaczyć linię dzielącą biust = sex + rak = śmierć używając przyjaźniejszego i bardziej rodzinnego wizualnego zamiennika.)
Kampania stała się niezwykle popularna, szczególnie w mediach społecznościowych. Opisywała ją nawet BBC. Za dostępną w aż 8 językach kampanię jest odpowiedzialna organizacja Worldwide Brest Cancer, która działa na rzecz wczesnego wykrywania raka piersi.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

