logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zbadaj swoje cytrynki
03.02.2017
Tematy: Kampanie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Zbadaj swoje cytrynki



O tym, że cytryna ma wiele właściwości zdrowotnych nikogo nie trzeba przekonywać. Okazało się jednak, że cytryna może mieć także wspaniały wpływ na świadomość wczesnego diagnozowania raka piersi.

Kampania #KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki) dotyka profilaktyki raka piersi, lecz robi to w zupełnie oryginalny sposób. Jak głosi strona internetowa kampanii, składają się na nią „4 images help save your life” (4 obrazki, które mogą uratować życie). Cztery proste i bardzo czytelne grafiki stanowią o fenomenie, popularności i użyteczności tej kampanii. Zawarte są na nich informacje o symptomach raka oraz postępowaniu w przypadku jakichkolwiek podejrzeń. Mają zachęcić do samobadania, odkrywają mało znane oblicza raka, zawierając bardzo dużo przyjaznych oku treści.

Twórcy kampanii podkreślają, że świadomie użyto dizajnerskich środków wyrazu. Mają one pomóc w przełamaniu trzech barier, które często towarzyszą rozmowom o raku piersi. Po pierwsze chodzi o tabu łączące kobiecą nagość z seksem, któremu często towarzyszy cenzura. Po drugie o przełamanie naukowego dyskursu o raku piersi. Po trzecie o oswojenie strachu przed tą chorobą. Świetnie posłużyły do tego celu cytryny :„Separate the tie between breasts = sex + cancer = death by using a more family-friendly visual substitute.” (Wyznaczyć linię dzielącą biust = sex + rak = śmierć używając przyjaźniejszego i bardziej rodzinnego wizualnego zamiennika.)

Kampania stała się niezwykle popularna, szczególnie w mediach społecznościowych. Opisywała ją nawet BBC. Za dostępną w aż 8 językach kampanię jest odpowiedzialna organizacja Worldwide Brest Cancer, która działa na rzecz wczesnego wykrywania raka piersi.



Nazwa kampanii:
#KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki)
Czas:
2015.11.1
Nadawca:
Worldwide Brest Cancer
Media:
Internet
Wykonawca:
Corrine Ellsworth Beaumont
Adresaci:
Kobiety
Hasło kampani:
#KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek