Zauważaj dzieci, które nie mają łatwego startu w dorosłość
Czasem wystarczy drobny gest, by wesprzeć podopiecznych świetlic środowiskowych. Potrzebna jest tylko odrobiny uwagi.
Kampania społeczna „Zauważaj” to wspólna inicjatywa Vienna Life i Powiślańskiej Fundacji Społecznej. Jej hasło ma zwracać uwagę na kwestię empatii i wrażliwości na potrzeby dzieci, dla których start w dorosłość jest znacznie trudniejszy niż w przypadku większości z nas. Pod sformułowaniem „znacznie trudniejszy” często kryją się najprostsze potrzeby: ciepły posiłek, wsparcie w nauce, czy bezpieczne miejsce do odrabiania pracy domowej. Kampania ma zwrócić szczególną uwagę na skalę potrzeb oraz fakt, że każdy z nas może, choćby i drobnym gestem, wesprzeć młodych podopiecznych świetlic. Wystarczy tylko odrobina „uważności” i empatii.
Osią kampanii jest film dokumentalny, w którym przeplatają się historie trzech osób: podopiecznej Powiślańskiej Fundacji Społecznej, wychowawcy z Fundacji oraz szefa zespołu w Vienna Life, który po godzinach pracy przychodzi do Fundacji jako wolontariusz. Produkcja w założeniu ma pokazać, na czym polega działalność Fundacji, z jakimi wyzwaniami mierzą się pracownicy i jakiej pomocy potrzebują. Dodatkowo ma zainspirować ludzi do zwiększonej empatii wobec innych, przekazywać pozytywny komunikat i zachęcać do działania na miarę własnych możliwości.
Dzielimy się naszym światem i zainteresowaniami. Przekazujemy m.in. informacje dotyczące prawidłowych nawyków żywieniowych i ich wpływu na zdrowie, pokazujemy, jak wygląda produkcja filmów, dzielimy się wiedzą o obyczajach w innych kulturach. Między innymi w ten sposób wspieramy Fundację w jej staraniach, aby dzieci były otwarte na świat i szukały własnej, lepszej drogi – mówi Agnieszka Książek, dyrektor departamentu marketingu Vienna Life TU na Życie S.A. Nasi wolontariusze przeprowadzają również prace porządkowe w placówkach PFS i pomagają Fundacji w działaniach promocyjno-marketingowych – dodaje.
Vienna Life od ponad roku współpracuje z Powiślańską Fundacją Społeczną (PFS), która wspiera rodziny z trudną sytuacją materialną i życiową z warszawskiego Powiśla. Inauguracja kampanii społecznej, połączonej z prezentacją filmu dokumentalnego, odbyła się 9 kwietnia br. w Warszawie. Akcję wspiera strona www.zauwazaj.pl i intensywna komunikacja w social mediach. Film dokumentalny „Zauważaj” znajduje się w zakładce „Obejrzyj dokument”.
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni