Zasięg ślepoty
Indie to kraj zamieszkały przez największą grupę osób ociemniałych. Około 9 milionom przypadków, spośród 12 milionów, można było zapobiec stosując odpowiednią profilaktykę. Jednak na jednego chirurga okulistę w Indiach przypada około 100.000 pacjentów.
W związku ze skalą problemu i faktem, że ponad 80% przypadków utraty wzroku dotyczy terenów wiejskich, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo trudny, powstał The Eye Bank Association of India. Organizacja ta w ramach swojej działalności edukuje społeczeństwo z zakresu profilaktyki zdrowotnej oczu. W listopadzie 2007 zorganizowała kampanię uwrażliwiającą na problem utraty wzroku i jego rzeczywistych skutków.
Reklamy kampanii pokazują sytuacje na kilka chwil przed tragediami, których można byłoby uniknąć, gdyby ich świadkowie je widzieli. Utrata wzroku dotyka zarówno osoby ociemniałe, które zostają pozbawione wielu możliwości, jak i ich otoczenie; ma wpływ na szeroki krąg społeczny, nie tylko na jej bezpośrednie ofiary.
Dosadne obrazy i hasło kampanii „Blindness doesn’t just affect the blind” (Ślepota dotyka nie tylko ślepych) mają zmotywować osoby widzące to zezwalania na przekazywanie swoich oczu osobom ociemniałym, po swojej śmierci.
M. Szwochert
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom