Paryż oczami polskiego dziecka pełen jest polskich słów. Polskie są nazwy kawiarni, ulic czy sklepów. Wszystkie swoje źródło mają w "Lokomotywie" Juliana Tuwima. Obce miasto poznawane jest poprzez to, co znane – polski język.
Film, promujący naukę języka polskiego przez dzieci emigrantów, przygotowano w ramach akcji Włącz Polskę, będącej inicjatywy Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą. Program ma służyć pomocą rodzicom – w podejmowaniu decyzji związanych z zapisywaniem dzieci do lokalnej szkoły w kraju zamieszkania, znalezieniu lub stworzeniu szkoły "sobotniej", w której dziecko może kontynuować naukę języka polskiego, polskiej historii i geografii; dobremu przygotowaniu dziecka do powrotu do polskiego systemu edukacji; nauczycielom – w wymianie informacji dotyczących istniejących programów nauczania, podręczników, szkoleń, krajowych i międzynarodowych projektów, w których mogą uczestniczyć polskie i polonijne szkoły; dyrektorom szkół polonijnych i szkół polskich poza granicami kraju – w doskonaleniu warsztatu zawodowego nauczycieli, zdobywaniu i nawiązywaniu kontaktów z instytucjami wspierającymi oświatę polonijną oraz potencjalnymi krajowymi partnerami międzynarodowych projektów edukacyjnych; działaczom organizacji polonijnych oraz polskich instytucji i organizacji pozarządowych a także wszystkim zainteresowanym wymianą informacji, nawiązaniem kontaktów.
Agencja Kolman Advertising zajęła się kreatywną stroną przedsięwzięcia. Za produkcję i postprodukcję spotu odpowiada dom produkcyjny Blok Wschodni, a reżyserię i zdjęcia do projektu powierzono Piotrowi Rzeplińskiemu.
Kampania jest współfinansowana z środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów