Portrety ukazane na plakatach kampanii wyglądają trochę jak układanki, trochę jak obraz widziany przez kalejdoskop. Jednak przy bliższym spojrzeniu widoczne są twarze, a elementy puzzli układają się w całość. Nie sposób także nie zauważyć, że po policzkach ludzi toczą się łzy, a każda z twarzy wykrzywiona jest w grymasie smutku.
Hasło projektu tłumaczy, jaka jest przyczyna ich cierpienia. W lewym dolnym rogu każdego z trzech plakatów widnieje napis: „Being forgotten is as painful as forgetting” („Bycie zapomnianym boli tak samo jak utrata pamięci”). Zapomnianymi są właśnie twarze ukazane na ilustracjach. Układanki obrazują to, w jaki sposób może postrzegać osobę bliską chory na Alzheimera – przy poważnych kłopotach z pamięcią nie jest w stanie określić kim dla niego jest i co kiedykolwiek dla niego znaczyła. Kampania, na zlecenie organizacji APEAD, ma za zadanie przedstawienie faktu, że choroba Alzheimera dotyka zarówno chorych jak i ich rodziny oraz najbliższych. Plakaty informują także odbiorcę o działalności APEAD – pomocy w radzeniu sobie z życiem w jednym domu z osobą, która stopniowo traci pamięć.
Kreacja zrealizowana została przez agencję Yellow z Peru.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!