W 2005 roku przeprowadzana była pierwsza ogólnopolska kampania edukacyjna dotycząca zapinania pasów bezpieczeństwa zorganizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Jej celem było zwiększenie liczby osób regularnie zapinających pasy bezpieczeństwa podczas podróży samochodem. Była to pierwsza kampania społeczna poświęcona bezpieczeństwu ruchu drogowego, z cyklu kampanii realizowanych przez KRBRD pod wspólnym hasłem „Włącz myślenie”.
Kampania została poprzedzona badaniami wykonanymi przez TNS OBOP, które pokazały, że Polacy nie zapinają pasów bezpieczeństwa, ponieważ mają złudne poczucie kontroli nad tym, co może zdarzyć się na drodze oraz są przekonani, że panują nad ryzykiem. Istotnym czynnikiem jest tu także brak wyrobionego nawyku zapinania pasów. Zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów powielane są nieprawdziwe stereotypy dotyczące negatywnych skutków stosowania pasów bezpieczeństwa.
Głównym przekazem kampanii było uświadomienie, że niebezpieczny wypadek może zdarzyć się zawsze i wszędzie, także w miastach przy małej prędkości; że nawet doświadczony kierowca nie jest w stanie przewidzieć takiej sytuacji, a kiedy do niej dojdzie – uratować życia swojego i pasażerów. Jedyne, co może w takiej sytuacji pomóc, to zapięte pasy bezpieczeństwa.
Obowiązek zapinania pasów, również na tylnym siedzeniu, obowiązuje od 1991 roku.
Kampania „Ostatni wyskok” była skierowana przede wszystkim do ludzi młodych w wieku 18-24 lata, uczących się lub pracujących. Stanowią oni najbardziej zagrożoną grupę demograficzną, a odsetek osób zapinających pasy jest wśród nich najmniejszy.
Badania po zakończeniu kampanii pokazały, że przekaz dotarł do 93% grupy celowej. Reklama zmotywowała do używania pasów ponad co drugą osobę, która z nich do tej pory nie korzystała. 50% kierowców i 53 % nie-kierowców deklaruje, że po obejrzeniu kampanii przynajmniej raz zwrócili uwagę innej osobie w samochodzie, żeby zapięła pasy bezpieczeństwa.
Kampania była powtarzana w 2006 roku i w 2007 r. na terenie województwa mazowieckiego.
Sttrona kampanii: www.pasybezpieczenstwa.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka