logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Komunikacja w rodzinie
   ──────  03.01.2005

Zanim zostaniesz ojcem, bądź mężczyzną



Do zaangażowania się w bycie tatą, a przede wszystkim do obecności w życiu dziecka, wzywa National Fatherhood Initiative, amerykańska organizacja, koncentrująca się w swojej działalności na problemie nieobecności lub pozornej obecności ojca w życiu dziecka. NFI poprzez kampanie społeczne, działalność edukacyjną (warsztaty dla ojców, porady, publikacje) oraz badania namawia mężczyzn do rozsądnego, odpowiedzialnego i aktywnego ojcostwa. Finalnym celem tych działań jest zapewnienie maluchom szczęśliwego dzieciństwa, w którym relacja z tatą jest jak najbardziej pełna i wartościowa.

W USA 24 miliony dzieci mieszka bez ojca, a prawie 40% z nich nie widziało go przez zeszły rok, w momencie przeprowadzanie badań. Dzieci te w porównaniu do dzieci utrzymujących stały kontakt z tatą, są narażone 2-3 razy bardziej na popełnienie przestępstwa, popadnięcie w uzależnienia, powodowanie kłopotów w szkole, przeżywanie problemów emocjonalnych czy popełnienie samobójstwa. Przestępcy to w przeważającej liczbie mężczyźni, którzy byli wychowywani bez ojca. NFI podsumowuje te statystyki stwierdzeniem, że nieobecność taty jest czynnikiem o najbardziej rujnujących konsekwencjach w naszych czasach. Pełna rodzina to warunek zdrowego społeczeństwa. Tak jak kobiety i mężczyźni są inni, tak i mamy i ojcowie również. Każdy z rodziców wpaja dziecku inne, co nie znaczy sprzeczne, równie potrzebne i cenne wartości, które potem prowadzą dziecko przez całe życie.

Programy NFI pomagają mężczyznom być lepszymi ojcami dla swoich dzieci. Warto zaznaczyć, że zwraca się tu uwagę na lingwistyczną kwestię, mianowicie nie każdy ojciec jest tatą. Na to miano trzeba sobie zasłużyć.
Oto 10 rad JAK BYĆ TATĄ:

  1. Szanuj i wspieraj matkę swojego dziecka.
  2. Spędzaj czas ze swoim dzieckiem – nie zmarnuj szansy, która już się nie powtórzy.
  3. Rozmawiaj z dzieckiem nie tylko wtedy, gdy zrobiło coś źle.
  4. Dbaj o dyscyplinę, ale z rób to z miłością i spokojem.
  5. Pamiętaj, że jesteś wzorem mężczyzny dla swojego dziecka.
  6. Bądź nauczycielem – wskazuj, co jest dobre, a co złe.
  7. Jedz posiłki wspólnie z dzieckiem.
  8. Czytaj dziecku.
  9. Okazuj dziecku czułość i miłość jak najczęściej.
  10. Bądź świadomy, że bycie tatą nigdy się nie kończy – nawet jak dziecko jest już dorosłe.

Kreację przygotowała organizacja AdCouncil.

Na plakacie z niemowlakiem znajduje się instrukcja wpięta w kocyk: „To jest dziecko. Ono cię potrzebuje. Potrzebuje twojej miłości. Twojego dotyku i twojego czasu. Spędzaj z nim jak najwięcej czasu. Zbuduj ptasi domek. Poczytaj książkę. Idź na spacer. Odrób pracę domową. Baw się. Im więcej czasu spędzisz z dzieckiem, tym większą ma ono szansę, by rosnąć zdrowe i szczęśliwe. Dziecko rośnie bardzo szybko. Uważaj. Nigdy nie umniejszaj swojego znaczenia. Zanim zostaniesz ojcem, bądź mężczyzną”.

Hasła z kolejnych trzech plakatów:
„Wielkanocny króliczek. Mleczakowa wróżka. Tata. W końcu dzieci przestają wierzyć w rzeczy, których nie widzą”.
„Drogi tatusiu, Mamusia nie może być tatusiem jednocześnie”.
„Co noc 9 milionów dzieci zasypia będąc głodnymi. Głodnymi obecności swojego taty”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
It takes a man to be a dad
Czas:
2004.12.20 - 2005.1.31
Tematy:
Komunikacja w rodzinie
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
National Fatherhood Initiative
Media:
Prasa, telewizja, radio, internet, outdoor
Wykonawca:
Campbell-Ewald
Adresaci:
Ojcowie (przyszli i obecni)
Hasło kampani:
It takes a man to be a dad





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek