logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  06.12.2009

Zamknąć się i prowadzić



Telefon komórkowy w ustach, a ręce na kierownicy. Taki obraz kierowcy prezentują dwie reklamy australijskiej kampanii poświęconej bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Podczas prowadzenia pojazdu, jak głosi hasło kampanii "Shut up and drive", trzeba się "zamknąć i prowadzić". Miejsca dla telefonu nie ma – co najwyżej, ironicznie rzecz ujmując, może służyć do zatkania ust.

Celem kampanii "Inattention" ("Nieuwaga") opracowanej przez agencję Karmabunny na zlecenie Rady ds. Wypadków Motoryzacyjnych, było skłonienie kierowców do nieużywania telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodu. Do działań komunikacyjnych wykorzystano reklamy radiowe, prasowe oraz outdoorowe.

Jak szacują władze Południowej Australii, prawie co drugi wypadek w ruchu drogowym jest spowodowany przez tytułową nieuwagę. Zjawisko to stanowi równie ważny problem w Polsce – przeprowadzone badania wykazały, że do rozmowy telefonicznej podczas jazdy samochodem przyznaje się 60% kierowców, zaś co piąty twierdzi, że zawsze rozmawia przez telefon w trakcie prowadzenia pojazdem.

Jak dowodzą autorzy kampanii, takie zachowanie jest szczególnie niebezpieczne. Prawdopodobieństwo spowodowania wypadku przez osobę siedzącą za kierownicą i jednocześnie posługującą się komórką wzrasta czterokrotnie. Dlatego organizatorzy kampanii nakłaniają uczestników ruchu drogowego by używali urządzeń bluetooth, słuchawek bądź urządzeń głośnomówiących.
M.Sławiński


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Inattention
Czas:
2009.12.1 - 2009.12.31
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Australia
Nadawca:
Motor Accident Council, Government of South Australia
Media:
Radio, prasa, outdoor
Wykonawca:
Karmabunny
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Shut up and drive (Zamknij się i kieruj)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek