logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zamknąć się i prowadzić
06.12.2009
Tematy: Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Zamknąć się i prowadzić



Telefon komórkowy w ustach, a ręce na kierownicy. Taki obraz kierowcy prezentują dwie reklamy australijskiej kampanii poświęconej bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Podczas prowadzenia pojazdu, jak głosi hasło kampanii "Shut up and drive", trzeba się "zamknąć i prowadzić". Miejsca dla telefonu nie ma – co najwyżej, ironicznie rzecz ujmując, może służyć do zatkania ust.

Celem kampanii "Inattention" ("Nieuwaga") opracowanej przez agencję Karmabunny na zlecenie Rady ds. Wypadków Motoryzacyjnych, było skłonienie kierowców do nieużywania telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodu. Do działań komunikacyjnych wykorzystano reklamy radiowe, prasowe oraz outdoorowe.

Jak szacują władze Południowej Australii, prawie co drugi wypadek w ruchu drogowym jest spowodowany przez tytułową nieuwagę. Zjawisko to stanowi równie ważny problem w Polsce – przeprowadzone badania wykazały, że do rozmowy telefonicznej podczas jazdy samochodem przyznaje się 60% kierowców, zaś co piąty twierdzi, że zawsze rozmawia przez telefon w trakcie prowadzenia pojazdem.

Jak dowodzą autorzy kampanii, takie zachowanie jest szczególnie niebezpieczne. Prawdopodobieństwo spowodowania wypadku przez osobę siedzącą za kierownicą i jednocześnie posługującą się komórką wzrasta czterokrotnie. Dlatego organizatorzy kampanii nakłaniają uczestników ruchu drogowego by używali urządzeń bluetooth, słuchawek bądź urządzeń głośnomówiących.
M.Sławiński



Nazwa kampanii:
Inattention
Czas:
2009.12.1 - 2009.12.31
Nadawca:
Motor Accident Council, Government of South Australia
Media:
Radio, prasa, outdoor
Wykonawca:
Karmabunny
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Shut up and drive (Zamknij się i kieruj)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek