logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Załóż, że mogę
21.03.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Włochy, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

Załóż, że mogę



21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Na kilka dni przed tą datą organizacja CoorDown opublikowała spot promujący kampanię społeczną „Assume That I Can” („Załóż, że mogę”). Inicjatywa skupia się na uświadomieniu ograniczeń narzucanych osobom z zespołem Downa przez ich otoczenie:

Dzięki kampanii widzimy, jak konkretne założenia mogą wpłynąć  na traktowanie osób z zespołem Downa. Rodzice mogą założyć, że ich dziecko nie będzie w stanie żyć samodzielnie i w konsekwencji tak się właśnie stanie, ponieważ nigdy nie zostanie podjęta próba weryfikacji takiego przekonania. Twórcy kampanii nawiązują tu do znanego w psychologii zjawiska „samospełniającej się przepowiedni” polegającego na tym, że określone oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań lub zdarzeń przekładają się na nie, w efekcie prowadząc do ich urzeczywistnienia.

Inicjatywa podejmuje w ten sposób walkę ze stereotypami i ograniczającą narracją, otwierając przed osobami z zespołem Downa nowe możliwości i perspektywy – na samodzielne życie, podejmowanie zadań i wyzwań kojarzonych z dorosłością, a także sięganie po więcej – bo czemu nie? Trzeba tylko założyć, że mogą!

Celem kampanii jest zmiana perspektywy i pomoc w kreowaniu pozytywnych założeń, które nie będą ograniczały, a wręcz przeciwnie, pozwolą na osiąganie nowych celów i stworzenie nowych warunków rozwoju kariery, relacji oraz zainteresowań i pasji.

Dzień 21. marca został ustanowiony Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa poprzez nawiązanie tej daty do występowania trzeciego, dodatkowego chromosomu w 21. parze u osób z tym zaburzeniem. Celem tego dnia jest szerzenie świadomości, edukowanie i zwiększanie widoczności osób z zespołem Downa w społeczeństwie.

txt: Karolina Sendal

NGO zdrowie tolerancja zespół Downa film CoorDown walka z wykluczeniem społecznym Równouprawnienie i tolerancja spot Włochy Światowy Dzień Zespołu Downa stygmatyzacja


Nazwa kampanii:
Assume That I Can (Załóż, że mogę)
Czas:
2024.3.21
Nadawca:
CoorDown
Media:
film
Hasło kampani:
Assume That I Can





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek