Załóż, że mogę
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Na kilka dni przed tą datą organizacja CoorDown opublikowała spot promujący kampanię społeczną „Assume That I Can” („Załóż, że mogę”). Inicjatywa skupia się na uświadomieniu ograniczeń narzucanych osobom z zespołem Downa przez ich otoczenie:
Dzięki kampanii widzimy, jak konkretne założenia mogą wpłynąć na traktowanie osób z zespołem Downa. Rodzice mogą założyć, że ich dziecko nie będzie w stanie żyć samodzielnie i w konsekwencji tak się właśnie stanie, ponieważ nigdy nie zostanie podjęta próba weryfikacji takiego przekonania. Twórcy kampanii nawiązują tu do znanego w psychologii zjawiska „samospełniającej się przepowiedni” polegającego na tym, że określone oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań lub zdarzeń przekładają się na nie, w efekcie prowadząc do ich urzeczywistnienia.
Inicjatywa podejmuje w ten sposób walkę ze stereotypami i ograniczającą narracją, otwierając przed osobami z zespołem Downa nowe możliwości i perspektywy – na samodzielne życie, podejmowanie zadań i wyzwań kojarzonych z dorosłością, a także sięganie po więcej – bo czemu nie? Trzeba tylko założyć, że mogą!
Celem kampanii jest zmiana perspektywy i pomoc w kreowaniu pozytywnych założeń, które nie będą ograniczały, a wręcz przeciwnie, pozwolą na osiąganie nowych celów i stworzenie nowych warunków rozwoju kariery, relacji oraz zainteresowań i pasji.
Dzień 21. marca został ustanowiony Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa poprzez nawiązanie tej daty do występowania trzeciego, dodatkowego chromosomu w 21. parze u osób z tym zaburzeniem. Celem tego dnia jest szerzenie świadomości, edukowanie i zwiększanie widoczności osób z zespołem Downa w społeczeństwie.
txt: Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza