Załóż, że mogę
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Na kilka dni przed tą datą organizacja CoorDown opublikowała spot promujący kampanię społeczną „Assume That I Can” („Załóż, że mogę”). Inicjatywa skupia się na uświadomieniu ograniczeń narzucanych osobom z zespołem Downa przez ich otoczenie:
Dzięki kampanii widzimy, jak konkretne założenia mogą wpłynąć na traktowanie osób z zespołem Downa. Rodzice mogą założyć, że ich dziecko nie będzie w stanie żyć samodzielnie i w konsekwencji tak się właśnie stanie, ponieważ nigdy nie zostanie podjęta próba weryfikacji takiego przekonania. Twórcy kampanii nawiązują tu do znanego w psychologii zjawiska „samospełniającej się przepowiedni” polegającego na tym, że określone oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań lub zdarzeń przekładają się na nie, w efekcie prowadząc do ich urzeczywistnienia.
Inicjatywa podejmuje w ten sposób walkę ze stereotypami i ograniczającą narracją, otwierając przed osobami z zespołem Downa nowe możliwości i perspektywy – na samodzielne życie, podejmowanie zadań i wyzwań kojarzonych z dorosłością, a także sięganie po więcej – bo czemu nie? Trzeba tylko założyć, że mogą!
Celem kampanii jest zmiana perspektywy i pomoc w kreowaniu pozytywnych założeń, które nie będą ograniczały, a wręcz przeciwnie, pozwolą na osiąganie nowych celów i stworzenie nowych warunków rozwoju kariery, relacji oraz zainteresowań i pasji.
Dzień 21. marca został ustanowiony Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa poprzez nawiązanie tej daty do występowania trzeciego, dodatkowego chromosomu w 21. parze u osób z tym zaburzeniem. Celem tego dnia jest szerzenie świadomości, edukowanie i zwiększanie widoczności osób z zespołem Downa w społeczeństwie.
txt: Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół