logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
   ──────  13.08.2020

Zalando, MISBHV i KPH razem przeciwko homofobii



Zalando – wiodąca w Europie platforma modowa – ruszyła z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBTQIA+ wywołane skalą homofobii w Polsce.

Wraz z rosnącą liczbą przypadków agresji i natężeniem mowy nienawiści w debacie publicznej, sytuacja polskiej społeczności LGBTQIA+ ulega w ostatnich latach systematycznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH („Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło homo-, bi- lub transfobicznej przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.

Kampania Historie ukryte w ubraniach powstała we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii (KPH), polską marką odzieżową MISBHV oraz agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT. Celem projektu jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBTQIA+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.

Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu — projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań — z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii. Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek.

Nasze wartości, takie jak wolność, równość i otwartość, które jeszcze niedawno braliśmy za pewnik, są ostatnimi czasy coraz bardziej atakowane — mówi Tomasz Wirski, dyrektor kreatywny marki MISBHV. — Samo zauważenie problemu dyskryminacji to za mało. Każdy akt przemocy zostawia po sobie blizny nie tylko na ciele, ale też na psychice — często są one niewidoczne dla osób z zewnątrz. Wierzymy, że ubrania mogą być narzędziem do pokazania prawdy o przemocy fizycznej i psychicznej.

Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw jest kluczową wartością Zalando. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych — dodaje Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę w Zalando — W tym wypadku jest to brak równości oraz przemoc wobec konkretnej grupy ludzi.

To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo — podsumowuje Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii.

Aby dodatkowo wesprzeć społeczność LGBTQIA+ w Polsce, Zalando będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii, kierowane do osób, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.

Kampania Historie ukryte w ubraniach miała premierę 6 sierpnia i jest publikowana w mediach społecznościowych Zalando, MISBHV i KPH, jak również poprzez działania PR. Kluczowym elementem projektu są filmy w reżyserii Mikołaja Sadowskiego i nakręcone przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Autorką zdjęć jest Zuza Krajewska.

przemoc   |  LGBT   |  prawa człowieka   |  walka z przemocą   |  Kampania Przeciw Homofobii   |  konsumpcjonizm   |  LGBTQ+   |  konsumenci   |  Równouprawnienie i tolerancja   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  ubrania   |  Zalando   |  MISBHV   |  KPH   |  180heartbeats + JUNG v. MATT   |  LGBTQIA+   |  homofobia   | 


Nazwa kampanii:
Historie ukryte w ubraniach
Czas:
2020.8.6
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Zalando, MISBHV i KPH
Media:
filmy, zdjęcia, media społecznościowe, działania PR
Wykonawca:
agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek