logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zakupy na koszt oceanów
19.03.2015
Tematy: Kreacje / printy

Zakupy na koszt oceanów



Przypominające pistolety skanery kodów kreskowych są wycelowane w morskie zwierzęta. Światło laserów używanych do sczytywania danych o kupowanych produktach jest skierowane w stronę żyjących w ekosystemie wodnym fok, żółwi i ptaków. Ma ono przypominać o cenie, jaką za zakupy klientów płaci środowisko. Hasło: „You buy, the sea pays” („Ty kupujesz, morze płaci”) jest apelem o rozważne zarządzanie odpadami. Według organizacji Surfrider Foundation odpowiedzialnej za zorganizowanie kampanii, każdego roku 26 milionów ton plastikowych opakowań trafia do oceanów. Paragon umieszczony na każdym z trzech plakatów symbolizuje nadmierny konsumpcjonizm, za który prędzej czy późnie trzeba będzie zapłacić. Skażenie środowiska odbija się na zwierzętach zamieszkujących ekosystemy, ale także wpływa na zdrowie ludzi.

Surfrider Foundation jest społeczną inicjatywą zapoczątkowaną przez kalifornijskich surferów zaniepokojonych zagrożeniem płynącym z zanieczyszczenia wód. Rozwijający się od ponad 30 lat ruch przy współpracy z francuską agencją reklamową Young & Rubicam zrealizował kampanię pod nazwą „Barcode scanner” („Skaner kodów kreskowych”), której celem jest uświadomienie konsumentom, jak ogromny wpływ wywierają na środowisko ich codzienne zakupy. Plastik rozkłada się bardzo długo i nie jest produktem ulegającym biodegradacji. Akcja przestrzega przed używaniem jednorazowych opakowań. Zachęca też do recyklingu. Organizacja na swojej stronie internetowej (www.surfrider.org) przypomina, że wszystkie zanieczyszczenia, które trafią do oceanów, z powrotem wrócą do konsumentów w postaci pożywienia, jakie z morza zostaną dostarczone na ich stoły.

Sandra Sych








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek