logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Zakończyła się 5. edycja kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”
18.12.2019
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja

Zakończyła się 5. edycja kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”



Scenariusze lekcji, przewodnik dla nauczycieli, porady dla dzieci – właśnie zakończyła się kolejna edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku jej ambasadorem został piłkarz Robert Lewandowski. Akcja miała na celu wspieranie pozytywnych postaw i koleżeńskich zachowań. 

Zjawisko dokuczania wśród dzieci jest jednym z najczęstszych zagadnień poruszanych zarówno wśród rodziców, nauczycieli, jak i specjalistów zajmujących się świadczeniem pomocy dzieciom. Jak wynika z badań SW Research, przeprowadzonych w ramach kampanii, aż 70% respondentów wskazuje, że dokuczanie w szkole zdarza się często, a aż 36% rodziców deklaruje, że ich dziecko kiedyś bało się iść do szkoły z powodu opresji lub też złej atmosfery w klasie. Oznacza to, że skala problemu dręczenia jest olbrzymia i dotyka wielu uczniów – mówi Marta Żysko-Pałuba, ekspertka kampanii.

Dlatego Cartoon Network w ramach piątej już edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, wraz z ambasadorem Robertem Lewandowskim, propagował przyjacielskie postawy i życzliwość wśród najmłodszych. Wszystkie elementy kampanii koncentrowały się wokół przekonania, że każda osoba zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.

Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.

Na kampanię złożyły się m.in. bezpłatne materiały merytoryczne umieszczone na stronie internetowej: scenariusze lekcji i poradnik. Przygotowano również specjalny raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci”. Komunikację z nauczycielami prowadzono poprzez współpracę z Librusem, Centrum Edukacji Obywatelskiej i serwisem EduNews.pl.

Duże zainteresowanie piątą edycją „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pokazuje, że realizowane w jej trakcie aktywności odpowiadają na potrzeby dzieci i nauczycieli. Wierzymy, że podejmowane przez nas od pięciu lat działania mają wpływ na promowanie koleżeńskich zachowań – podsumowuje Barbara Izowska, Senior Marketing & PR Manager EE & Poland, WarnerMedia.

Honorowy patronat nad kampanią objęli w tym roku: Ministerstwo Cyfryzacji i Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów znaleźli się: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Librus, Fundacja Orange, Lifetube, Nintu, Stor9, Zgoda FC i Varsovia. Patronami medialnymi zostały serwisy: WP.PL, Magazyn Kumpel, Victor Junior i EduNews.pl. Za koncepcję kampanii odpowiada Cartoon Network. Spot został przygotowany przez Stor9. Działania PR i komunikację w mediach społecznościowych prowadziła agencja dotRelations.

Więcej na temat kampanii można przeczytać tutaj: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/

Raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci” można przeczytać TUTAJ.

dzieci przemoc Bądź kumplem Cartoon Network Robert Lewandowski Nie dokuczaj! szkoła dokuczanie


Nazwa kampanii:
Bądź kumplem, nie dokuczaj
Czas:
2019.11.5 - 2019.12.18
Nadawca:
Cartoon Network
Media:
bezpłatne materiały merytoryczne, scenariusze lekcji, poradnik, raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci”
Wykonawca:
Spot – Stor9, działania PR i komunikacja w mediach społecznościowych – agencja dotRelations
Adresaci:
dzieci, rodzice i nauczyciele
Hasło kampani:
Bądź kumplem, nie dokuczaj





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek