Zakończyła się 5. edycja kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”
Scenariusze lekcji, przewodnik dla nauczycieli, porady dla dzieci – właśnie zakończyła się kolejna edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku jej ambasadorem został piłkarz Robert Lewandowski. Akcja miała na celu wspieranie pozytywnych postaw i koleżeńskich zachowań.
Zjawisko dokuczania wśród dzieci jest jednym z najczęstszych zagadnień poruszanych zarówno wśród rodziców, nauczycieli, jak i specjalistów zajmujących się świadczeniem pomocy dzieciom. Jak wynika z badań SW Research, przeprowadzonych w ramach kampanii, aż 70% respondentów wskazuje, że dokuczanie w szkole zdarza się często, a aż 36% rodziców deklaruje, że ich dziecko kiedyś bało się iść do szkoły z powodu opresji lub też złej atmosfery w klasie. Oznacza to, że skala problemu dręczenia jest olbrzymia i dotyka wielu uczniów – mówi Marta Żysko-Pałuba, ekspertka kampanii.
Dlatego Cartoon Network w ramach piątej już edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, wraz z ambasadorem Robertem Lewandowskim, propagował przyjacielskie postawy i życzliwość wśród najmłodszych. Wszystkie elementy kampanii koncentrowały się wokół przekonania, że każda osoba zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.
Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.
Na kampanię złożyły się m.in. bezpłatne materiały merytoryczne umieszczone na stronie internetowej: scenariusze lekcji i poradnik. Przygotowano również specjalny raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci”. Komunikację z nauczycielami prowadzono poprzez współpracę z Librusem, Centrum Edukacji Obywatelskiej i serwisem EduNews.pl.
Duże zainteresowanie piątą edycją „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pokazuje, że realizowane w jej trakcie aktywności odpowiadają na potrzeby dzieci i nauczycieli. Wierzymy, że podejmowane przez nas od pięciu lat działania mają wpływ na promowanie koleżeńskich zachowań – podsumowuje Barbara Izowska, Senior Marketing & PR Manager EE & Poland, WarnerMedia.
Honorowy patronat nad kampanią objęli w tym roku: Ministerstwo Cyfryzacji i Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów znaleźli się: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Librus, Fundacja Orange, Lifetube, Nintu, Stor9, Zgoda FC i Varsovia. Patronami medialnymi zostały serwisy: WP.PL, Magazyn Kumpel, Victor Junior i EduNews.pl. Za koncepcję kampanii odpowiada Cartoon Network. Spot został przygotowany przez Stor9. Działania PR i komunikację w mediach społecznościowych prowadziła agencja dotRelations.
Więcej na temat kampanii można przeczytać tutaj: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/
Raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci” można przeczytać TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów