Zakończenie do wyboru
Mała dziewczynka siedzi samotnie na krześle w poczekalni u lekarza. Głos z offu informuje, że jest chora na białaczkę. W tym momencie oglądający spot może wybrać jedno z trzech możliwych swoich zachowań i tym sposobem poznać jego konsekwencje dla dziewczynki.
Dostępne są trzy różne zakończenia spotu: jeśli widz kliknie opcję "Oddam 1% podatku", do dziewczynki podejdzie uśmiechnięta kobieta (w tej roli dziennikarka Teleexpresu Beata Chmielowska-Olech) i weźmie ją za rękę. Rezultatem wyboru opcji "Jak zostać dawcą szpiku?" jest wyświetlenie animowanego filmu, informującego o szczegółach procedury oddawania szpiku kostnego. Naciśnięcie przycisku "Nic nie zrobię" spowoduje, że obraz dziewczynki stopniowo zniknie, symbolizując gasnącą nadzieję.
Interaktywny spot jest elementem kampanii 1% Fundacja Urszuli Smok "Podaruj życie", która zajmuje się niesienie pomocy chorym na nowotwory krwi i osobom po przeszczepie szpiku, popularyzowaniem idei dawstwa szpiku oraz prowadzeniem jedynego w południowej Polsce Rejestru Dawców Szpiku.
Przeszczep szpiku jest jedną z najbardziej skutecznych metod leczenia białaczki. Pobranie go od zgodnego genetycznie dawcy rodzinnego jest możliwe jedynie w około 30% przypadków. W innej sytuacji dawcy szuka się w bankach szpiku i rejestrach dawców. W Polsce zarejestrowanych jest ok. 85 tysięcy osób. Dla porównania, w Niemczech ta liczba osiągnęła ok 3,7 miliona.
Filmy można obejrzeć na stronie www.podarujzycie.org oraz na portalu YouTube.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie