Pomysłowe kreacje, przyciągające prostotą i poruszające ważny problem zużycia wody na świecie – stają się wezwaniem do oszczędzania wody, pokazując ją jako jeden z zagrożonych wyginięciem gatunków.
„Earth Hour” jest serią kampanii zwracających uwagę na problemy dotyczące zagrożonych gatunków na Ziemi, jak również na ocieplenie klimatu, nadużywanie energii elektrycznej, czy jak w przypadku danych kreacji – problem marnowania wody przez ludzi. Trzy printy przedstawiają 3 różne zwierzęta – są to tygrys, niedźwiedź polarny oraz nosorożec – pokazane w tej samej sytuacji. Wszystkie trzy plakaty składają się tylko z dwóch elementów – zwierzęcia oraz wody, w której się znajduje. Hasła na plakatach mówią: „Endangered. And the tiger/polar bear/rhino too” („Zagrożona. Tygrys/niedźwiedź polarny/nosorożec też”). Po chwili odbiorca domyśla się, że rzeczą, która ma być zagrożona jest woda. Dalej twórcy kampanii informują: „Water is responsible for giving life and we are responsible for saving its own. Stop the waste” („Woda jest odpowiedzialna za dawanie życia a my jesteśmy odpowiedzialni za jej ratowanie/oszczędzanie. Zaprzestań marnowania”) Hasło nawołuje do oszczędzania wody, ponieważ jest ona bezcenna i na równi z niektórymi gatunkami zwierząt może zostać uznana za zagrożoną „wyginięciem”, co spowodowane jest niewłaściwym jej użytkowaniem.
Earth Hour jest światowym ruchem działającym w imieniu planety zorganizowanym przez World Wide Fund for Nature (WWF), zainicjowanym w Sydney. Początkowo polegał na wyłączaniu światła na godzinę między 8.30 a 9.30 wieczorem pod koniec marca każdego roku, począwszy od 2007 roku, przez firmy, gospodarstwa domowe oraz osoby indywidualne, w celu zmniejszenia zużycia energii.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka