Wampiry nie mogą czuć się bezpiecznie w społeczeństwie oddającym regularnie krew. Może im grozić nawet śmierć głodowa – sugeruje hiszpańska kampania telewizyjna z lutego br.
Spot reklamowy na zlecenie Hiszpańskiego Stowarzyszenia Dawców Krwi (La Federación Española de Donantes de Sangre) wyreżyserował przy współpracy z hiszpańską stacją telewizyjną TNT, José Skaf. Film przedstawia losy młodego wampira, który w związku z kampanią namawiającą do krwiodawstwa, zaczyna mieć problemy z pożywieniem. Celem kampanii było zachęcenie młodych ludzi do oddawania krwi. Forma reklamy odwoływała się do nowego serialu TNT – "Dzienniki Wampirów" ("The Vampire Diaries") oraz do globalnego ’wampirzego’ trendu w kinie młodzieżowym.
Autorzy kampanii korzystając z wampirycznej stylistyki najprawdopodobniej zapomnieli, że obecnie wampiry odgrywają pozytywne role w medialnych przedstawieniach i młodzież z nimi sympatyzuje. Tak jak w przypadku zekranizowanej sagi "Zmierzch", opowiadającej historię miłości przystojnego i niegroźnego wampira z piękną ludzką nastolatką. Wizja zagłodzenia wampirów może zatem nie wydawać się atrakcyjną dla nastolatków. Problematyczny z przyczyn logicznych jest również slogan kampanii – "Zagłódźmy wampiry", który implikuje, że dawca krwi pozbywa się jej w całości.
S. Frydrysiak
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
