logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Zagłodzić wampiry
20.02.2010
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Zagłodzić wampiry



Wampiry nie mogą czuć się bezpiecznie w społeczeństwie oddającym regularnie krew. Może im grozić nawet śmierć głodowa – sugeruje hiszpańska kampania telewizyjna z lutego br.

Spot reklamowy na zlecenie Hiszpańskiego Stowarzyszenia Dawców Krwi (La Federación Española de Donantes de Sangre) wyreżyserował przy współpracy z hiszpańską stacją telewizyjną TNT, José Skaf. Film przedstawia losy młodego wampira, który w związku z kampanią namawiającą do krwiodawstwa, zaczyna mieć problemy z pożywieniem. Celem kampanii było zachęcenie młodych ludzi do oddawania krwi. Forma reklamy odwoływała się do nowego serialu TNT – "Dzienniki Wampirów" ("The Vampire Diaries") oraz do globalnego ’wampirzego’ trendu w kinie młodzieżowym.

Autorzy kampanii korzystając z wampirycznej stylistyki najprawdopodobniej zapomnieli, że obecnie wampiry odgrywają pozytywne role w medialnych przedstawieniach i młodzież z nimi sympatyzuje. Tak jak w przypadku zekranizowanej sagi "Zmierzch", opowiadającej historię miłości przystojnego i niegroźnego wampira z piękną ludzką nastolatką. Wizja zagłodzenia wampirów może zatem nie wydawać się atrakcyjną dla nastolatków. Problematyczny z przyczyn logicznych jest również slogan kampanii – "Zagłódźmy wampiry", który implikuje, że dawca krwi pozbywa się jej w całości.
S. Frydrysiak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek