Wampiry nie mogą czuć się bezpiecznie w społeczeństwie oddającym regularnie krew. Może im grozić nawet śmierć głodowa – sugeruje hiszpańska kampania telewizyjna z lutego br.
Spot reklamowy na zlecenie Hiszpańskiego Stowarzyszenia Dawców Krwi (La Federación Española de Donantes de Sangre) wyreżyserował przy współpracy z hiszpańską stacją telewizyjną TNT, José Skaf. Film przedstawia losy młodego wampira, który w związku z kampanią namawiającą do krwiodawstwa, zaczyna mieć problemy z pożywieniem. Celem kampanii było zachęcenie młodych ludzi do oddawania krwi. Forma reklamy odwoływała się do nowego serialu TNT – "Dzienniki Wampirów" ("The Vampire Diaries") oraz do globalnego ’wampirzego’ trendu w kinie młodzieżowym.
Autorzy kampanii korzystając z wampirycznej stylistyki najprawdopodobniej zapomnieli, że obecnie wampiry odgrywają pozytywne role w medialnych przedstawieniach i młodzież z nimi sympatyzuje. Tak jak w przypadku zekranizowanej sagi "Zmierzch", opowiadającej historię miłości przystojnego i niegroźnego wampira z piękną ludzką nastolatką. Wizja zagłodzenia wampirów może zatem nie wydawać się atrakcyjną dla nastolatków. Problematyczny z przyczyn logicznych jest również slogan kampanii – "Zagłódźmy wampiry", który implikuje, że dawca krwi pozbywa się jej w całości.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz