logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zaginione imiona
09.10.2025
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Ekwador

Zaginione imiona



Kampania Coca-Coli Podziel się Colą, w ramach której na butelkach napojów drukowane są popularne w danym kraju czy regionie imiona, funkcjonuje pod niemal każdą szerokością geograficzną. Pytanie, co gdyby chwila radości związana z odnalezieniem własnego imienia na butelce, wywołała głębszą refleksję? Co by było, gdyby imię, które właśnie widzimy, należało do kogoś, kto zaginął?

W Ekwadorze ponad pięć tysięcy osób ma status zaginionych. Dla ich rodzin poszukiwania są bolesną, osobistą misją, często przyćmioną przez biurokrację i spowolnioną przez brak reakcji otoczenia. Z czasem widoczność maleje. A wraz z nią nadzieja.

Aby stawić czoła milczeniu, ASFADEC (Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Zaginionych w Ekwadorze), wraz z niezależną agencją kreatywną BBA, zainicjowały partyzancką kampanię społeczną. Na butelkach Coca-Coli z imionami takimi jak Josué, Álvaro lub Carolina umieszczono naklejki z kodami QR, prowadzącymi do profili na platformie ASFADEC, gdzie można znaleźć szczegółowe historie prawdziwych zaginionych osób o tych imionach, ich zdjęcia oraz dane kontaktowe, umożliwiające dzielenie się potencjalnymi tropami.

Butelki rozdawano w osiedlowych sklepach, marketach spożywczych i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu. Akcja szybko rozprzestrzeniła się w internecie, nagłośniona przez twórców oraz zwykłych ludzi, którzy chętnie dzielili się swoimi refleksjami. Wzrost widoczności miał charakter organiczny, wywołując dyskusję o ogólnokrajowym zasięgu. Inicjatywa nie była sankcjonowana przez samą markę napojów. Stanowiła raczej formę oddolnej współpracy – napędzanej przez rodziny, wolontariuszy, zaangażowanych obywateli i działającą pro bono agencję BBA. W myśl zasady, że pewne imiona nigdy nie powinny zostać zapomniane.

https://video.adsoftheworld.com/5417y53bosb790mg18uwg39w33tn.mp4

txt: Dorota Chrobak

outdoor Coca Cola Ekwador experiential 360° medium campaign


Nazwa kampanii:
Missing Names
Czas:
2025.6
Nadawca:
ASFADEC (Association of Families and Friends of Missing Persons in Ecuador)
Media:
360° medium campaign, experiential, outdoor
Wykonawca:
BBA Ecuador





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek