Zaginęło dziecko
Każdego roku w Polsce zgłaszanych jest około 2 tys. zaginięć osób małoletnich[1]. Znacząca większość z nich odnajduje się już w pierwszej, czy drugiej dobie od zgłoszenia zaginięcia. Zdarza się jednak, że pomimo zaangażowania wszelkich możliwych sił, środków i metod, los zaginionego dziecka pozostaje nieznany. 25 maja na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. Jak co roku z tej okazji specjalne działania planuje Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych wraz z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Patronat nad wydarzeniem objęła Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak.
Symbolem tego dnia jest kwiat niezapominajki, a co za tym idzie, kolor niebieski. Dlatego w sobotę, dnia 25 maja Warszawa rozświetli się na niebiesko, a dzień wcześniej na ekranach w warszawskich autobusach, w metrze oraz na zewnętrznych ekranach w przestrzeni miejskiej pojawią się grafiki z numerem 116 000 – Telefonem w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka oraz kwiatami niezapominajki. W akcję włączyło się wielu Partnerów, którzy udostępnili swoje powierzchnie nieodpłatnie, aby okazać solidarność rodzinom zaginionych dzieci a także pomóc w rozpowszechnieniu informacji o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego.
Na kolor niebieski zostaną podświetlone m. in. siedziby: Komendy Głównej Policji i Biura Rzecznika Praw Dziecka, Pałac Kultury i Nauki oraz Most Śląsko-Dąbrowski. Numer „116 000”, czyli Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka wyświetlony zostanie na fasadzie Stadionu Narodowego oraz na budynku Warsaw Spire, kóry także pokryje się niebieską iluminacją. Na potrzeby organizowanej kampanii, swoich ekranów na terenie całej Polski użyczyła firma Screen Network, która na tę okazję przygotowała specjalnie grafiki dedykowane obchodom Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego. W planowane działania włączyła się też firma AMS poprzez emisję planszy z logo kampanii i numerem 116 000 na ekranach w warszawskich autobusach. Dzięki zaangażowaniu w akcję firmy Stroer, grafikę z numerem 116 000 będzie można również zobaczyć na ekranach warszawskiego metra. Dodatkowo komunikat informujący o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego oraz o numerze 116 000 pojawi się 25 maja na warszawskim stadionie Legii, podczas zaplanowanego w tym dniu, meczu Legii Warszawa z Zagłębiem Lublin. Swój udział w kampanii zapowiedział także serwis Player, a także twórcy podcastów kryminalnych o charakterze true crime.
Prezentowana kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na szczególny problem, jakim jest zaginięcie dziecka, a także podjęcie dyskusji o tym, co wspólnie możemy zrobić aby takich spraw w policyjnych statystykach było jak najmniej.
[1] Dane KGP za okres ostatnich pięciu lat (2019-2022)
Źródło: informacja prasowa, oprac. Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!