Utrzymane w konwencji przypominającej horror, krótkie spoty w kolorystyce sepii sprawdzają spostrzegawczość, umiejętność szybkiego zapamiętywania i wrażliwość na detale. To kolejna* kampania szwedzkiej armii, mająca na celu rekrutację ochotników do służb wojskowych. Cztery różne spoty telewizyjne są swego rodzaju grą z telewidzem.
Kreacja miała na celu wzbudzić zainteresowanie potencjalnych kandydatów do armii i skierować do nich przesłanie, że nie każdy nadaję się do służby, ale osoby o odpowiednich predyspozycjach ("Do You Have What it Takes?"), które rozszyfrowały bez trudu zagadki filmowe, mają szansę na karierę w wojsku.
Narzędzia kampanii takie jak mailing, outdoor (autobusy, metro), ulotki, plakaty, spoty telewizyjne, gra on-line, miały pokazać, jakie zdolności trzeba mieć, aby założyć aplikację do Akademii Oficerskiej. Oczekiwanym efektem kampanii było zdobycie 900 zgłoszeń od potencjalnych kandydatów, a 10% z nich miało pochodzić od kobiet. Odzew znacznie przekroczył oczekiwania: ponad 180.000 osób odwiedziło stronę kampanii podczas jej czterotygodniowego trwania i liczba to ciągle rośnie mimo 6 miesięcy od jej zakończenia. W sumie wysłano 1150 poprawnych aplikacji, w tym 20 % pochodziło od kobiet. Rezultat kampanii przekroczył o 30% zamierzony cel.
W ramach kampanii powstał test internetowy, który przenosi uczestnika w realia egzaminu na oficera – efekty dźwiękowe pozwalają poczuć na sobie oddech prowadzącego. Test jest zainspirowany prawdziwymi egzaminami rekrutacyjnymi w armii, ale nie jest ich kopią.
Kreacja jest zgodna z założeniami szwedzkiej armii, kreującej się na elitarną jednostkę, która nie jest dostępna dla wszystkich.
M. Jeziorowska
* – Jedną z wcześniejszych kampanii można obejrzeć tutaj – drugi spot od dołu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem