Twarze dwóch hinduskich bóstw zakryte są maskami ochronnymi. Wizerunki na plakacie przedstawiają Lakszmi oraz Ganeśa, kluczowych dla święta Diwali. Zgodnie ze zwyczajem u ich stóp składa się dary takie jak kwiaty, pastę szafranową, perfumy i wiele innych. Elementem obchodów jest także odpalanie petard.
Zanieczyszczanie środowiska nie jest jedynym następstwem użycia petard. Stanowią one zagrożenie dla osób z chorobami serca, narażając je na dodatkowy stres, mogą uszkodzić słuch, a także zagrozić dzieciom. Oczywistym efektem stosowania petard są wybuchające masowo pożary. Kampania stara się przekonać, że petardy są zbędne dla właściwego celebrowania Diwali.
Diwali jest jednym z najbardziej popularnych i hucznie obchodzonych świąt w Indiach. Znane jest jako "festiwal świateł", ponieważ podczas święta domy, sklepy i inne miejsca publiczne oświetlane są olejowymi lampami. Lampy te zapala się ku czci bogini Lakszmi, bogini bogactwa. Zabieg ten ma jej pomóc w znalezieniu drogi do domów wyznawców. Dlatego też, mieszkańcy zostawiają otwarte drzwi do swoich domostw, by ułatwić bogini ich znalezienie. Według tradycjii Ganeś dzieli ołtarz z Lakszmi podczas nocy Diwali. Hinduiści wierzą, że Ganeś musi być utrzymany w stanie stałego zadowolenia. Wtedy tylko łatwa droga do nowych osiągnięć i możliwości pozostanie otwarta. Diwali to czas, kiedy światło góruje nad ciemnością, a dobro wygrywa ze złem. Mitologia związana ze świętem różni się jednak w zależności od kraju.
Kampanię zrealizowała agencja Purple Focus z Gurgaon.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
18.07.2024
Siostra zakonna i zawodnik MMA — polskość może być bardzo różna
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia