logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  12.09.2013

Żadna kobieta nie chce planować pogrzebu

Your browser does not support the video tag.


Konta użytkowników portalu Pinterest zazwyczaj prezentują materiały wizualne dotyczące ich zainteresowań, pasji czy różnych wydarzeń. Chętnie korzystają z niego kobiety, często po to, by zaczerpnąć informacji na temat organizacji imprez czy przedsięwzięć.

Australijska Komisja Wypadków Drogowych (TAG) wykorzystała ten powstały w 2010 serwis społecznościowy w swojej najnowszej kampanii społecznej. Pomysłodawcy akcji połączyli dwa fakty. Po pierwsze, z analiz statystycznych sporządzonych przez TAG wynika, że spośród wszystkich śmiertelnych ofiar wypadków drogowych, 50% stanowią mężczyźni w wieku 21-26 lat. Po drugie, głosem kampanii miały stać się kobiety bliskie młodym mężczyznom. Wierzono, że skoro młodzi kierowcy, decydując się na szybką jazdę, nie dbają o swoje zdrowie, to może podziała na nich argument o krzywdzie bliskich sercu kobiet. W końcu ich niebezpieczny styl jazdy może sprawić, że ukochana prędzej czy później stanie przed koniecznością… zorganizowania im pogrzebu.

By zrealizować tę ideę na serwisie założono tablicę pod smutno brzmiącym tytułem: „Jak zaplanować pogrzeb” (http://pinterest.com/planafuneral). Zawiera ona posegregowane działy ze zdjęciami dotyczące tego, jak wybrać kwiaty, potrawy, trumnę na pogrzeb czy jak ubrać się w tym dniu. Kliknięcie jakiegokolwiek zdjęcia odsyła odwiedzających na stronę internetową picturesofyou.com.au. Serwis zawiera m.in. filmy dokumentujące historie osób, których bliscy zginęli w wypadku samochodowym z powodu nadmiernej prędkości. Oprócz tego ostatnim zdjęciem w każdym z tych ponurych albumów witryny jest tablica z hasłem wypisanym białymi literami na czarnym tle: „I’d hate to plan your funeral. Slowing down won’t kill you” („Nie chcę planować twojego pogrzebu. Zwolnienie nie zabije cię”).  Serwis zachęca użytkowniczki do tego, by przesłały ukochanemu mężczyźnie krótką wiadomość: "Slow down!" ("Zwolnij!) poprzez jej „repinowanie”.

Akcja została szybko podchwycona przez użytkowniczki, a jej zasięg szybko się rozszerzał, do tego stopnia, że wkrótce zaangażowanych w nią było blisko dwa miliony internautek.

Inne kampanie z wykorzystaniem portalu Pinterest prezentujemy w zestawieniu kampanii wykorzystujących różne, inne niż Facebook, portale społecznościowe.

Małgorzata Osowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
How to plan a funeral?
Czas:
2013.1.12
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Australia
Nadawca:
TAG
Media:
Internet
Wykonawca:
Grey (Melbourne)
Adresaci:
Bliskie kobiety młodych kierowców (ich żony, matki, partnerki)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek