logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zabójcze trendy
28.03.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Finlandia, Komunikacja w rodzinie, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO

Zabójcze trendy



Niilo Kaste był wesołym, aktywnym młodym chłopakiem. Duszą towarzystwa. W 2021 roku w ramach „wyzwania” w social mediach wszedł na dach opuszczonego pociągu i tam został porażony prądem z linii energetycznej. Zginął na miejscu.

Niebezpieczne trendy to nieodłączny element mediów społecznościowych. Według raportu  Mannerheim League for Child Welfare (MLL), spotkała się z nimi większość ankietowanych dzieci i nastolatków w Finlandii. Wyzwania te często przedstawiane są jako rozrywka – gra albo zabawa – co utrudnia dzieciom sklasyfikowanie ich jako działań szkodliwych lub nawet śmiertelnie niebezpiecznych. Z kolei rodzice młodych osób często mają poczucie, że z całym problemem zostali pozostawieni sami sobie. Stąd inicjatywa MLL polegająca na stworzeniu alertu, ostrzegającego przed niebezpiecznymi wyzwaniami w mediach społecznościowych.

Usługa ma formę bezpłatnej platformy internetowej, na której rodzice mogą się nawzajem ostrzegać o wyzwaniach aktualnie zyskujących popularność, obserwować ich rozprzestrzenianie się na mapie (live) i rejestrować, by otrzymywać powiadomienia tekstowe, gdy sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli. Nowa usługa została oparta na sztucznej inteligencji, pozwalającej analizować trendy w social mediach w czasie rzeczywistym:

https://video.adsoftheworld.com/2thwxqd3gljnnhzdjbqi6vb5cyto.mp4

Serwis został poświęcony pamięci Niilo Kaste.

txt: Dorota Chrobak

NGO dzieci młodzież film social media rodzice Komunikacja w rodzinie obronność i bezpieczeństwo trendy AI Finlandia integrated platforma internetowa A.I.


Nazwa kampanii:
Lethal Trends
Czas:
2024.3
Nadawca:
Mannerheim League for Child Welfare
Media:
integrated
Hasło kampani:
#lethaltrends





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek