Vision Foundation of India w drastyczny sposób postanowiła zachęcić społeczeństwo do oddawania chorym swoich oczu przed śmiercią by pomóc niepokojąco rosnącej liczbie osób tracących wzrok. We wrześniu 2008 r., we współpracy z agencją Ogilvy&Mather, zrealizowała kampanię, której reklamy prezentowały gałki oczne w sytuacjach kojarzących się z popełnianiem samobójstwa. Przerażone i jednocześnie przerażające oczy próbują rzucić się pod pociąg, skoczyć z krawędzi budynku czy powiesić się na drzewie. „Don’t kill your eyes. Donate them instead.” (Nie zabijaj swoich oczu, lepiej przekaż je komuś) – nawołuje hasło kampanii, po czym wyjaśnia: „If you don’t donate your eyes at the time of death, you are literally letting them 'die’ with you. So you are killing your eyes as you don’t let them live on.” (Jeżeli nie przekażesz swoich oczu przed śmiercią, skazujesz je – dosłownie – na śmierć wraz z tobą. Zabijasz własne oczy, nie pozwalając im żyć dalej). Reklamy kładą silniej nacisk na bezsensowne uśmiercanie oczu niż na fakt, że miliony ludzi potrzebują nowych organów, oraz że nowe oczy mogą pomóc komuś widzieć.
M. Miąc
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu