W ubiegłym roku, w dużym stopniu za sprawą grudniowego szczytu klimatycznego w Kopenhadze, szczególnie popularne były kampanie społeczne promujące zachowania proekologiczne – przyczyniające się do ograniczenia emisji CO2. W ten nurt wpisuje się także, przygotowana przez francuską agencję TBWA/MAP, akcja „Carbon Fighters”. Stanowi ona element rozwijanej od dwóch lat przez grupę TBWA/France strategii zrównoważonego rozwoju.
Celem kampanii było zachęcenie pracodawców i pracowników do stosowania w miejscach pracy zasad pozwalających ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Przygotowano 10 naklejek z odpowiednimi hasłami m.in. „nie zapomnij wyłączyć komputera” czy „drukuj mniej”, które pracodawcy mogli zamówić i umieścić na sprzętach np. drukarce. By wyeksponować ideę walki z emisją CO2, autorzy kreacji posłużyli się scenografię wojenną. „Carbon fighters” noszą więc militarne stroje, hełmy z przekreśloną literą „C” – symbolem węgla. Zaś sam węgiel – niczym prawdziwy wróg – jest poddawany torturom, pozostawiany na pastwę tornada, bądź też jeszcze inaczej unicestwiany.
Kampania obecna była w prasie codziennej, na billboardach oraz w internecie (poprzez stronę www.carbonfighters.org) podczas odbywającego się między 1 a 7 kwietnia 2009 r., Francuskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Posłużono się także narzędziami guerilla marketingu.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli
-
04.01.2023
Oasis w oazie