Mechaniczne zabawki dla dzieci, uruchamiające się po wrzuceniu monety, wykorzystano w kampanii fundraisingowej meksykańskiego oddziału Czerwonego Krzyża. W parkach, przy sklepach i w galeriach handlowych w całym kraju pojawiły się znane zabawkowe pojazdy, ale w nowej medycznej formule – karetki, helikoptery i łodzie ratunkowe pełniły funkcje skarbonek, bo pieniądze użyte do ich włączenia trafiały na rzecz organizacji. Pokazywały też dosłownie przesłanie kampanii – „With your help we carry on” („Dzięki twojej pomocy idziemy do przodu”) – po wrzuceniu monety mechanizm zaczynał działać, pojazdy „ruszały”.
Drugim elementem kampanii były billboardy bazujące na zdjęciach ulicznych ratunkowych zabawek – ambulansu i ratowników medycznych.
Czerwony Krzyż dotowany jest głównie przez firmy prywatne. Kampania, skierowana do ogółu meksykańskiego społeczeństwa, miała na celu nie tylko zebranie funduszy, ale także wpłynięcie na zmianę świadomości ludzi na temat znaczenia ich darowizn dla instytucji pomocy.
Podczas trwania kampanii i po jej zakończeniu wsparcie finansowe udzielone Czerwonemu Krzyżowi wzrosło o 23% w porównaniu z takim samym czasem w rokiem ubiegłym.
Kampanię nagrodzoną Brązowym Lwem na festiwalu w Cannes (kategoria Promo & Activation Lions / Ambient Promotion: Large Scale) przygotowała agencja JWT Mexico.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.05.2023
Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi
-
23.05.2023
Mały Książę i Kundelek
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji