logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zabawa papierem jest groźna dla zwierząt
06.08.2011
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko

Zabawa papierem jest groźna dla zwierząt



Składanie papieru w origami to dzisiaj sztuka, choć początkowo było elementem obrzędów pogrzebowych. Rodziny osób zmarłych wkładały do ich grobów papierowe repliki przedmiotów użytku codziennego, ważnych dla zmarłych.

Tymczasem w brytyjskiej kampanii „Origami“ posłużono się wykonaną metodą origami figurką ptaka na którym – nietypowo dla tej sztuki – namalowano jego szkielet. Im więcej zmarnowanego papieru, tym więcej uśmierconych zwierząt – pokazują twórcy reklamy.

Celem kampanii zrealizowanej dla Greenpeace w sierpniu br. przez agencję Roberts Smith z Londynu, jest uświadomienie odbiorcom daleko idących skutków marnowania papieru – mówi o tym hasło: „Wasting paper. It kills more than just trees“ („Marnowanie papieru zabija nie tylko drzewa“). Wycinka masowej ilości drzew niezbędnych do produkcji papieru to nie tylko ogromna strata dla szaty roślinnej na danym terenie, ale przede wszystkim dewastacja środowiska naturalnego zwierząt.

Wiele gatunków ptaków, ssaków, płazów i owadów jest w jej wyniku pozbawionych naturalnego schronienia oraz źródła pożywienia. Każdy może pomóc zagrożonym drzewom i zwierzętom. Aby to zrobić, wystarczy ograniczyć zużycie papieru w życiu codziennym poprzez m.in. dwustronne zapisywanie kartek, recycling wyrobów papierniczych czy korzystanie z ekologicznego, przetworzonego papieru.
K. Kondracka



Nazwa kampanii:
Origami
Czas:
2011.8.1 - 2011.8.16
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Roberts Smith (Londyn)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Wasting paper. It kills more than just trees. (Marnowanie papieru zabija nie tylko drzewa.)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek