logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Turcja, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  15.08.2009

Za wysokie progi



Wysokie przeszkody, przypominające uliczne progi zwalniające, zamiast pasów na przejściu dla pieszych i retoryczne pytanie „Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?” stanowią elementy tureckiej kampanii poświęconej problemom niepełnosprawnym.

Jej pomysłodawcą jest Engelleri Kaldir (Ruch znoszenia barier), zrzeszający ludzi aktywnie walczących o przestrzeganie praw człowieka oraz pomagających grupom zmarginalizowanym w walce o ich prawa. Wolontariusze starają się nie tylko o rozbudzenie społecznej świadomości pewnych problemów, lecz także wskazują na konkretne ich rozwiązania. Organizacja założona została w styczniu 2009 roku przez Alpera Bingöla, studenta ostatniego roku studiów w Stambule. Pomimo krótkiego czasu działalności Engelleri Kaldir szybko zdobył poparcie licznych organizacji, a także społeczeństwa. Przewodnim hasłem ruchu jest slogan “Nie blokuj swojego serca, zlikwiduj bariery!”.

W ramach kampanii od początku sierpnia na wiatach przystankowych oraz billboardach (a od września także w prasie) umieszczone zostały plakaty, na których zamiast pasów przejścia dla pieszych umieszczone są wysokie przeszkody przypominające progi zwalniające. Pomimo zielonego światła, przejście dla osoby niepełnosprawnej ruchowo wydaje się być niemożliwe. Obok wizualizacji umieszczona została krótka, ale poruszająca notka: "Wyobraź sobie codzienną czynność jako barierę w swoim życiu. Tak jest dla 8,5 miliona ludzi niepełnosprawnych, żyjących w Turcji. Każdego dnia zmagają się z pójściem do pracy, dojściem do szkoły, kontaktami z innymi ludźmi. Każdego dnia czują się opuszczeni w miastach i miejscach publicznych. Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?". Widoczny na plakacie fragment miasta zdaje się być zupełnie opuszczony, co symbolizuje samotność niepełnosprawnych w pokonywaniu barier, uniemożliwiających normalne funkcjonowanie.

Autorem kreacji kampanii jest agencja McCann Erickson ze Stambułu.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Speed bump
Czas:
2009.8.1 - 2009.9.15
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Turcja
Nadawca:
Engelleri Kaldir
Media:
Citylighty, billboardy, prasa
Wykonawca:
McCann Erickson (Istanbul)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Wyobraź sobie codzienną czynność jako barierę w swoim życiu. Tak jest dla 8,5 miliona ludzi niepełnosprawnych, żyjących w Turcji. Każdego dnia zmagają się z pójściem do pracy, dojściem do szkoły, kontaktami z innymi ludźmi. Każdego dnia czują się opuszczeni w miastach i miejscach publicznych. Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?





polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 25.04.2022

    Niemy krzyk


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek