logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Za wysokie progi
15.08.2009
Tematy: Kampanie, Turcja, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym

Za wysokie progi



Wysokie przeszkody, przypominające uliczne progi zwalniające, zamiast pasów na przejściu dla pieszych i retoryczne pytanie „Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?” stanowią elementy tureckiej kampanii poświęconej problemom niepełnosprawnym.

Jej pomysłodawcą jest Engelleri Kaldir (Ruch znoszenia barier), zrzeszający ludzi aktywnie walczących o przestrzeganie praw człowieka oraz pomagających grupom zmarginalizowanym w walce o ich prawa. Wolontariusze starają się nie tylko o rozbudzenie społecznej świadomości pewnych problemów, lecz także wskazują na konkretne ich rozwiązania. Organizacja założona została w styczniu 2009 roku przez Alpera Bingöla, studenta ostatniego roku studiów w Stambule. Pomimo krótkiego czasu działalności Engelleri Kaldir szybko zdobył poparcie licznych organizacji, a także społeczeństwa. Przewodnim hasłem ruchu jest slogan “Nie blokuj swojego serca, zlikwiduj bariery!”.

W ramach kampanii od początku sierpnia na wiatach przystankowych oraz billboardach (a od września także w prasie) umieszczone zostały plakaty, na których zamiast pasów przejścia dla pieszych umieszczone są wysokie przeszkody przypominające progi zwalniające. Pomimo zielonego światła, przejście dla osoby niepełnosprawnej ruchowo wydaje się być niemożliwe. Obok wizualizacji umieszczona została krótka, ale poruszająca notka: "Wyobraź sobie codzienną czynność jako barierę w swoim życiu. Tak jest dla 8,5 miliona ludzi niepełnosprawnych, żyjących w Turcji. Każdego dnia zmagają się z pójściem do pracy, dojściem do szkoły, kontaktami z innymi ludźmi. Każdego dnia czują się opuszczeni w miastach i miejscach publicznych. Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?". Widoczny na plakacie fragment miasta zdaje się być zupełnie opuszczony, co symbolizuje samotność niepełnosprawnych w pokonywaniu barier, uniemożliwiających normalne funkcjonowanie.

Autorem kreacji kampanii jest agencja McCann Erickson ze Stambułu.
E. Janota



Nazwa kampanii:
Speed bump
Czas:
2009.8.1 - 2009.9.15
Nadawca:
Engelleri Kaldir
Media:
Citylighty, billboardy, prasa
Wykonawca:
McCann Erickson (Istanbul)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Wyobraź sobie codzienną czynność jako barierę w swoim życiu. Tak jest dla 8,5 miliona ludzi niepełnosprawnych, żyjących w Turcji. Każdego dnia zmagają się z pójściem do pracy, dojściem do szkoły, kontaktami z innymi ludźmi. Każdego dnia czują się opuszczeni w miastach i miejscach publicznych. Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek