logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Za pijana by pamiętać, za trzeźwa by zapomnieć
09.06.2010
Tematy: Kreacje / printy

Za pijana by pamiętać, za trzeźwa by zapomnieć



By namówić młodych ludzi do używania prezerwatyw najnowsza kampania brytyjskiej agencji rządowej COI (Central Office of Information) rezygnuje z utartych ścieżek i używa zaskakujących argumentów, które być może okażą się skuteczniejsze od tradycyjnego ostrzegania przed niechcianą ciążą.

Kampania zrealizowana przez agencję DLKW posługuje się również obrazem i językiem bliskimi młodym ludziom, do których przekaz jest kierowany. Okazuje się więc, że dla młodego chłopaka największą karą za brak prezerwatywy jest „niezaliczenie” dziewczyny i bycie onanistą („He didn’t have any so he didn’t get any. Tosser”). Czego najbardziej żałuje dziewczyna po odbyciu stosunku bez zabezpieczenia? Że jest to przyczyną plotek na jej temat („Get talked about. Don’t use a condom”). Na trzeciej reklamie dziewczyna siedzi pod złowrogim penisem, który przypomina jej wczorajszy seks bez prezerwatywy – dzisiaj jest zbyt trzeźwa, by o tym zapomnieć („Too drunk to remember a condom last night. Too sober to forget it today”).

Wszystkich troje bohaterów ma za swoimi plecami wielkie graffiti, które uatrakcyjniają i wzmacniają przekaz.

Do kampanii można mieć pewne zastrzeżenia, np. takie, że posługuje się wulgarnym językiem lub że wzmacnia przekonanie, że dla młodego chłopaka „niezaliczenie” dziewczyny jest najgorszym z możliwych scenariuszy. Wydaje się jednak, że używanie takich niestandardowych argumentów oraz języka bliskiego młodym (street art, slang) jest krokiem w dobrą stronę i może się przyczynić do sukcesu kampanii.
M. Grzybek








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek