Ornamenty eleganckich tapet z pobliskich mieszkań, z daleka mogą wyglądać bardzo dekoracyjnie, ale to pozory. Za ich estetyczną fasadą kryje się często bolesny komunikat niedostrzegany przez otoczenie. Prowadzona w sierpniu ubiegłego roku przez władze Berlina kampania przekonywała obywateli do uważnej obserwacji otoczenia. Przemoc domowa nie zawsze rzuca się w oczy. W metaforyczny sposób ujmuje to kreacja, składająca się z dwóch grafik i wyświetlanego w kinach spotu.
Z pozoru zwyczajne wzory na ścianie po zbliżeniu przedstawiają w jednej wersji pięści i pas, w drugiej mężczyznę brutalnie szarpiącego kobietę za włosy. Hasło odsyła na stronę www.hinter-deutschen-wanden.de (Hinter deutsche Wanden – Za niemieckimi ścianami).
Warto zwrócić uwagę na to, że na identycznym pomyśle zbudowano kampanię "Hidden" przeprowadzoną w 2009 roku w Oslo.
Według danych przywoływanych na stronie akcji, sprawcami przemocy na terenie Berlina są w 76% przypadków mężczyźni. W 2009 roku około 10.000 kobiet szukało pomocy prawnej w punktach konsultacyjnych, będących częścią programu przeciwdziałania przemocy domowej.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki