logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Z ziemniakiem na tropie kleju” – wielkie odkrycia małych dzieci
13.12.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Edukacja

„Z ziemniakiem na tropie kleju” – wielkie odkrycia małych dzieci



Świat Młodych Badaczy to autorski, międzynarodowy projekt edukacyjny kierowany do uczniów 2, 3 i 4 klas szkół podstawowych. Jego celem jest wzbudzenie w dzieciach ciekawości odnośnie mechanizmów, które rządzą naszą rzeczywistością, a przez to zaszczepienie w nich zainteresowania światem nauki.

Projekt zapoczątkowany w kwietniu 2011 w Niemczech, realizowany jest już między innymi w Rosji, Argentynie, Irlandii i Turcji. Od 2016 roku odbywa się także we Włoszech i w Polsce. Program realizowany jest w formie interaktywnych, atrakcyjnych warsztatów. Mali naukowcy – pod okiem wykwalifikowanych edukatorów – przeprowadzają proste eksperymenty badawcze, obserwują, zadają pytania, stawiają hipotezy i samodzielnie poszukują na nie odpowiedzi.Inicjatywa „Świat Młodych Badaczy” realizowana jest dzięki wsparciu firmy Henkel.

Warsztaty zostaną przeprowadzone w zakresach tematycznych zbliżonych do głównych obszarów badawczych firmy Henkel. W module edukacyjnym „Z ziemniakiem na tropie kleju” uczniowie będą odkrywać tajemnice związane ze zjawiskiem lepkości, w tym samodzielnie przygotują klej z produktów dostępnych w każdej kuchni. Z kolei w module „Słodko czyli kwaśno”, poświęconym obecności kwasów w życiu codziennym dowiedzą się, dlaczego regularne stosowanie pasty do zębów jest takie ważne

Od czasu rozpoczęcia projektu „Świat młodych badaczy” już 1500 dzieci w Polsce miało szansę wcielić się w rolę naukowców podczas interaktywnych warsztatów prowadzonych w ramach edukacji. Zdobywając możliwość poznania praktycznej strony nauk ścisłych i przyrodniczych dzieci zmieniają swoje nastawienie wobec przedmiotów typu chemia czy fizyka. Polską edycję projektu „Świat Młodych Badaczy” wspiera – w roli ambasadora – Wiktor Niedzicki, wieloletni popularyzator nauki, dziennikarz, wykładowca akademicki, z wykształcenia fizyk

„Z wielką radością włączam się w inicjatywy, które krzewią miłość do nauk ścisłych wśród najmłodszych pokoleń. Polskie szkoły potrzebują jak najwięcej zajęć, które uczą samodzielności i odwagi myślenia” – mówi Wiktor Niedzicki.

Autorzy organizowanych warsztatów mają nadzieję, że pozytywny stosunek do nauki zaowocuje w przyszłości i przynajmniej niektórzy młodzi badacze również w swoim dorosłym życiu będą realizować się w dziedzinach, w których już dziś brakuje specjalistów na polskim ryku pracy.

„Świat Młodych Badaczy umożliwia dzieciom wcielanie się w rolę prawdziwych naukowców. Uczą się, że badacze są dociekliwi, muszą być kreatywni oraz utrwalać swoje odkrycia. Powszechnym przekonaniem jest, że naukowiec pracuje tylko w laboratorium – my pokazujemy dzieciom, że badania to coś znacznie więcej.” – stwierdza Profesor Katrin Sommer, Kierownik Nauk Chemicznych. Uniwersytet Ruhry, autorka koncepcji nauczania dla projektu „Świat Młodych Badaczy

Partnerem edukacyjnym „Świata młodych badaczy” jest www.naukajestfajna.edu.pl – organizator interdyscyplinarnych spotkań dla dzieci w formie uniwersytetu dziecięcego. Dzięki swojej bieżącej działalności „Nauka jest fajna” powstają dodatkowe bezpłatne miejsca dla dzieci z rodzin potrzebujących.

 

dzieci edukacja







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek