logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Walka z przemocą
   ──────  16.11.2015

Z seksem jest jak z piciem herbaty

Your browser does not support the video tag.


Propozycję napicia się herbaty można przyjąć z przyjemnością, można mieć później ochotę na kolejną filiżankę, ale można też od razu odmówić – i nikogo nie powinno to dziwić. Kampania stworzona w imieniu brytyjskiej formacji policyjnej przez Blue Seat Studios, aby zmniejszyć ilość gwałtów i napastowania na tle seksualnym, porównuje w bardzo nieskomplikowany sposób propozycję seksu do… picia herbaty.

Kampania pokazuje niedorzeczność zmuszania kogoś do picia herbaty, w momencie, kiedy ta osoba nie ma na nią ochoty. Przytoczone zostają tutaj różne okoliczności, w których postać stanowczo odmawia herbaty, lub zmienia zdanie w trakcie jej parzenia – "And if they say 'no thank you’, then don’t make them tea. At all. Just don’t make them tea. Don’t make them drink tea, don’t get annoyed at them for not wanting tea, they just don’t want tea, ok?" (Jeśli powiedzą ‘nie, dziękuję’, wtedy nie rób im herbaty. W ogóle. Po prostu nie rób im herbaty. Nie zmuszaj ich do picia herbaty, nie denerwuj się na nich za to, że nie chcą herbaty, oni po prostu nie chcą herbaty, rozumiesz? )- wyjaśnia lektor. Na ciepłe napoje nie mogą wyrazić ochoty także osoby nieprzytomne i nie można ich poić siłą; spot wspomina też o sytuacji, w której ktoś kiedyś chciał herbatę, ale obecnie nie ma już na nią ochoty, więc liczy się to, co mówi teraz.

Podsumowując. lektor konkluduje: "If you can understand how completely ludicrous it is to force people to have tea when they don’t want tea, and you are able to understand when people don’t want tea, then how hard is it to understand when it comes to sex?" ("Jeśli potrafisz zrozumieć jak kompletnie niedorzeczne jest zmuszanie ludzi do wypicia herbaty, kiedy oni jej nie chcą, i jesteś w stanie zrozumieć kiedy ludzie nie chcą herbaty, to jak trudno jest zrozumieć to samo, kiedy chodzi o seks?")

Dzięki prostej metaforze porównującej zgodę na współżycie do zgody na wypicie herbaty, kampania podkreśla jak ważne jest przyzwolenie osoby pytanej. Pokazując absurdalne sceny z wlewaniem do gardła osobie nieprzytomnej herbaty na siłę, twórcy spotu uświadamiają odbiorcy, że równie niedorzeczne jest zmuszanie kogoś do stosunku płciowego – "Whether it comes to tea or sex – consent is everything" ("Jeśli chodzi o herbatę czy seks – zgoda jest wszystkim")

Brytyjska formacja policyjna Thames Valley Police działająca w obrębie hrabstw Oxfordshire, Berkshire oraz Buckinghamshire, opublikowała kampanię 27 października na kanale YouTube.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Consent: It’s as Simple as Tea
Czas:
2015.10.27
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Thames Valley Police
Media:
Internet
Wykonawca:
Blue Seat Studios
Adresaci:
Obywatele Wielkiej Brytanii
Hasło kampani:
Whether it comes to tea or sex – consent is everything (Jeśli chodzi o herbatę czy seks – zgoda jest wszystkim)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 14.07.2022

    Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek