logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Z seksem jest jak z piciem herbaty
16.11.2015
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Walka z przemocą

Z seksem jest jak z piciem herbaty

Your browser does not support the video tag.


Propozycję napicia się herbaty można przyjąć z przyjemnością, można mieć później ochotę na kolejną filiżankę, ale można też od razu odmówić – i nikogo nie powinno to dziwić. Kampania stworzona w imieniu brytyjskiej formacji policyjnej przez Blue Seat Studios, aby zmniejszyć ilość gwałtów i napastowania na tle seksualnym, porównuje w bardzo nieskomplikowany sposób propozycję seksu do… picia herbaty.

Kampania pokazuje niedorzeczność zmuszania kogoś do picia herbaty, w momencie, kiedy ta osoba nie ma na nią ochoty. Przytoczone zostają tutaj różne okoliczności, w których postać stanowczo odmawia herbaty, lub zmienia zdanie w trakcie jej parzenia – "And if they say 'no thank you’, then don’t make them tea. At all. Just don’t make them tea. Don’t make them drink tea, don’t get annoyed at them for not wanting tea, they just don’t want tea, ok?" (Jeśli powiedzą ‘nie, dziękuję’, wtedy nie rób im herbaty. W ogóle. Po prostu nie rób im herbaty. Nie zmuszaj ich do picia herbaty, nie denerwuj się na nich za to, że nie chcą herbaty, oni po prostu nie chcą herbaty, rozumiesz? )- wyjaśnia lektor. Na ciepłe napoje nie mogą wyrazić ochoty także osoby nieprzytomne i nie można ich poić siłą; spot wspomina też o sytuacji, w której ktoś kiedyś chciał herbatę, ale obecnie nie ma już na nią ochoty, więc liczy się to, co mówi teraz.

Podsumowując. lektor konkluduje: "If you can understand how completely ludicrous it is to force people to have tea when they don’t want tea, and you are able to understand when people don’t want tea, then how hard is it to understand when it comes to sex?" ("Jeśli potrafisz zrozumieć jak kompletnie niedorzeczne jest zmuszanie ludzi do wypicia herbaty, kiedy oni jej nie chcą, i jesteś w stanie zrozumieć kiedy ludzie nie chcą herbaty, to jak trudno jest zrozumieć to samo, kiedy chodzi o seks?")

Dzięki prostej metaforze porównującej zgodę na współżycie do zgody na wypicie herbaty, kampania podkreśla jak ważne jest przyzwolenie osoby pytanej. Pokazując absurdalne sceny z wlewaniem do gardła osobie nieprzytomnej herbaty na siłę, twórcy spotu uświadamiają odbiorcy, że równie niedorzeczne jest zmuszanie kogoś do stosunku płciowego – "Whether it comes to tea or sex – consent is everything" ("Jeśli chodzi o herbatę czy seks – zgoda jest wszystkim")

Brytyjska formacja policyjna Thames Valley Police działająca w obrębie hrabstw Oxfordshire, Berkshire oraz Buckinghamshire, opublikowała kampanię 27 października na kanale YouTube.

Aleksandra Rychlicka



Nazwa kampanii:
Consent: It’s as Simple as Tea
Czas:
2015.10.27
Nadawca:
Thames Valley Police
Media:
Internet
Wykonawca:
Blue Seat Studios
Adresaci:
Obywatele Wielkiej Brytanii
Hasło kampani:
Whether it comes to tea or sex – consent is everything (Jeśli chodzi o herbatę czy seks – zgoda jest wszystkim)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek